Anonym bruker Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Kopierte dette fra et annet innlegg her: De fem første sansene kan observeres objektivt. Vi har instrumenter til å lokalisere hvor de sitter og hvordan de fungerer. Men når vi kommer til den sjette sansen må vi lete psykisk. Intuisjonen, den indre stemmen, hunchen, eller impulsen som kommer foran tanken, - kjært barn har mange navn.. Det sjette chakraet i kroppen vår, sitter i panna. Hvis egoet vårt dominerer kan vi blokkere dette chakraet. Vi tror for eksempel ikke at vi behøver noe mer enn å dekke de jordiske behov for å leve et godt liv. På den annen side tar mange åndelig søkende av når de åpner opp for det alternative, de glemmer å tjene penger, spise, ta seg av sine kjære. Det er lett å bli oppslukt av den fascinerende verden som fins inne i oss. Og visst er den forlokkende, men uten bakkekontakt, får man ingen glede av den. Da begynner man med seg selv, og ender med seg selv, sær, rar, og ikke mer utviklet enn en var før søkenen tok til. Meningen er at vi skal leve et helt liv. Det er en sann kunst å lytte til intuisjonen, og så handle på den, med begge beina godt plantet i bakken. I dette chakraet fins det ulike åndelige funksjoner, kort beskrevet: ESP = ekstra sensorisk sansning. Forklares gjerne rett og slett med evnen til å bruke intuisjonen, som har sitt hovedsete i pannechakraet, ved hjelp av to mindre chakraer i tinningene. Clairvoyance = klar syn. Det er evnen til å se bak den fysiske verden. Clairaudience = klar høring. Å høre lyder eller stemmer som ikke finnes i den fysiske verden. Clairsentience = Å sanse lukter og dufter som ikke finnes i den fysiske verden. Intuisjonen må brukes Enkelte mennesker ser ut til å være født med en eller flere av disse evnene, men som med alle evner må de tas vare på og utvikles for at de skal kunne bli et klart og tydelig verktøy. Det er som med en hvilken som helst yrke eller hobby. Har man gehør og begynner å spille fiolin som seksåring, og kan svinge buen som få andre, blir man likevel ingen fiolinist av å se på at fiolinen henger på veggen. Et medium må øve, en healer må praktisere, du og jeg må lytte også til den lille indre stemmen, og følge den, for at intuisjonen skal vokse seg sterk og klar. Barn har evnen til å se aura, så når de voksne overser eller ser ned på denne evnen hos barnet sitt, så overser de dette hos seg selv. Med overflodssamfunnet har interessen for mystisisme og åndelig selvutvikling økt betraktelig, dette gjør at foreldrene gjerne oppmuntrer disse evnene hos barnet. Det er en helt egen spirituell tenkning som handler om barn som fødes inn i verden i dag. Indigobarn kalles disse. Mye av livet vårt handler som kjent om å forholde oss til det som skjedde i barndommen. Som voksne vil vi tilbake til røttene. Vi mennesker har som nevnt kartlagt det meste av land og vann i verden, hvilken stille øy er ennå ikke oppdaget, hvilken planet skal vi ikke selge pakketurer til med tiden? Hva så med vårt indre landskap? Hvor godt kjenner du ditt eget indre?
Gjest -<<- Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Som sagt; sprøyt. Du burde lesene bøkene til James Redfield, de hadde antagelig falt i smak.
___ Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Ja, jeg tror nok også det er noen som tror på det, men jeg kan ikke se at det der inneholder noen bevis. Det er utlovet ganske store belønninger til den som kan vise overnatulige evner i kontrolerte omgivelser. Hvorfor har ingen gjort krav på disse hvis de har evnene? Jeg kan også sette meg selv i transe og høre musikk og se rare ting. Det har ingen ting med ekstra sanser å gjøre, bare evnen til å la hjeren jobbe mer fritt.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Lurer på om dere skeptikere egentlig tror på noe i det hele tatt??? Kritiske, negative, skeptiske og mange andre egenskaper som ikke står spesielt høyt i kurs.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 Hva er det Snåsamannen har da? Og han har aldri tatt betaling for sine tjenester.....
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 Nå er han ikke villig til å prøve å bevise at det funker heller da.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2009 #7 Skrevet 10. januar 2009 ja det tror jeg så absolutt på ,jeg er veldig sann drømt og vet når noen skla dø ,ca 14 dager før så vet jeg det alt .Kall meg gal hvis dere vil det er meg likegyldig .Har mange andre historier som jeg har opplevd
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2009 #8 Skrevet 10. januar 2009 Nei, men hvorfor skal han det? Han har det bare, og bruker det i det godes tjeneste. Har han fått klager på at det ikke fungerer? Syns det er bevis nok, jeg.
Gjest -<<- Skrevet 10. januar 2009 #9 Skrevet 10. januar 2009 Jeg tror på menneskets evne til å ikke ta enhver informasjon for god fisk bare fordi tullingen som fremsetter informasjonen sier man er teit om man ikke gjør det.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2009 #10 Skrevet 10. januar 2009 utrolig godt fortalt og forklart! Vi er i vente av en ny revolusjon, og jeg tror finanskrisen er ment to be, for at vi skal få øynene opp for ting som faktisk betyr mer enn materialistiske ting! Det er en lang og viktig utvikling vi har foran oss, og mange tvilere kommer på banen. Ting om det "ukjente" har vært et hett tema på tv en stund nå, og det blir bare mer. Men et spørsmål til deg som skrev dette innlegget, tror du på at plager i kroppen er et utfall av blokkeringer i tankene? Feks øresus?
___ Skrevet 10. januar 2009 #11 Skrevet 10. januar 2009 Jeg aner ikke hva det er Joralf Gjerstad har, men når det gjelder spådommene hans så bommer han vel omtrent like mye som han treffer.
___ Skrevet 10. januar 2009 #12 Skrevet 10. januar 2009 Hvis du virkelig vet dette 14 dager før, hvordan forholder du deg da? Sørger for å reise for å si farvell og oppretter en skikkelig livsforsikkring eller venter du med å si noe til noen til etter at dødsfallet har skjedd? Tror du virkelig at fremtiden er fastlagt og at vi ikke har noen påvirkning på den? Det må jo være den logiske følgen av at det skal være mulig å vite noe som ikke har hendt enda.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2009 #13 Skrevet 10. januar 2009 Hvorfor kan du ikke også respektere at noen av oss faktisk har opplevelser og oppfatninger som ikke følger din standard pila? Og hvor sa HI at man er teit?
Gjest -<<- Skrevet 10. januar 2009 #14 Skrevet 10. januar 2009 "Lurer på om dere skeptikere egentlig tror på noe i det hele tatt??? Kritiske, negative, skeptiske og mange andre egenskaper som ikke står spesielt høyt i kurs." Oppfatter du dette som en positiv karakteristikk? Jeg tror ikke på at noen av dere har såkalt overnaturlige evner og opplevelser. Jeg respekterer at dere selv tror det. Hvorfor? Av samme grunn som du ikke tror på enhver religion.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2009 #15 Skrevet 10. januar 2009 Blablablablablablablabla...............and so it goes on and on and on.
Dailis Skrevet 10. januar 2009 #16 Skrevet 10. januar 2009 Skal det bevise noe for oss som ikke trodde alle er født med den 6. sans? Jeg vil ikke bastant påstå at det ikke finnes mennesker som er mer sensitive enn andre. Men at noen lirer av seg en rekke standpunkt som over her beviser virkelig ingen verdens ting.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 10. januar 2009 #17 Skrevet 10. januar 2009 Jeg har spurt etter referanse og grunnlag for påstandene som er lagt frem flere ganger. Det eneste som skjer er at påstandene blir repetert og utbrodert, men det beviser ikke mer for det om. For meg kunne du like gjerne sittet og snakket om luftslott. Jeg er åpen for det meste, men tar få ting for en absolutt sannhet. Hvertfall ikke når det blir presentert på denne måten.
Gjest -<<- Skrevet 10. januar 2009 #18 Skrevet 10. januar 2009 Og da var vi tilbake til dette med å tro på ting bare fordi noen sier det. Jeg tror jorda er flat, og dersom du ikke tror det så er det fordi du er så negativ og kritisk og surmulende alltid, ass... det sier seg jo selv at fordi flyten av karma mellom Venus og Jupiter akkurat i april det året var så nydelig, så må magnesium ha forårsaket at det ble helt flatt, ikke sant...
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2009 #19 Skrevet 10. januar 2009 Jeg vet, jeg, fordi jeg har opplevd det hos meg selv; se/føle ting en ikke skal kunne vite. Det har min datter gjort, også. Og det VET jeg. Så om noen ikke tror, så får det så være. Deres tap, ikke mitt;)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #20 Skrevet 11. januar 2009 jeg drømmer det ja ,men jeg sier ingenting til noen .Holder kjeft om det faktisk.Og du dette er ikke kranglesiden :-)
Gjest Skrevet 11. januar 2009 #21 Skrevet 11. januar 2009 Er rimelig nøkter av meg, men har opplevd endel ting som så langt jeg ikke har gode rasjonelle vitenskapelige forklaringer på. Jeg har stor sans for vitenskapelige forklaringer, men til tider kommer vitenskapen til kort den også. Jeg vet det fins mange kvakksalvere og sjarlataner, men ikke alle kan avskrives som humbug makere og løgnere. Jeg har sterk intuisjon, særlig når det kommer til barna og familien min... Hvordan jeg kunne vite at min sønn holdt på å bli kvalt mens jeg spiste middag og callingen var avslått kan ingen forklare rasjonelt, jeg løp fra bordet, ned trappa og inn på rommet, jeg løfta ungen opp etter beina uten å ha sett på ham og ga ham et rapp mellom skuldrene, han var helt stille og blå....fikk ut noe slim og fikk pusta liv i ungen. Hadde jeg sittet til jeg hadde spist ferdig før jeg gikk ned til ham så hadde jeg ikke had en frisk og rask 10åring i dag. Hvis noen kan forklare vitenskapelig hvordan man kan "føle" slikt uten at det finnes andre krefter som vi i dag ikke kan forklare så vær så god....kom med forklaringen.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #22 Skrevet 11. januar 2009 jeg tror på deg ,man kan faktisk føle sånne ting,men de som ikke tror på det so what dem får tro hva de vil.
___ Skrevet 11. januar 2009 #23 Skrevet 11. januar 2009 Det er bare så veldig enkelt å komme i ettertid og si "Jeg viste det". For meg er det også fulstendig ulogisk at fremtiden allerede skulle være bestemt. Det fjerner jo hele vår egne vilje og evne til å påvirke livene våre. For meg er det å tro på dette utrolig destruktivt. Med en slik tro kunne vi jo like godt legge oss ned og dø eller ta livet av ungene våre. Det ville jo vært forutbestemt likevel og vi måtte jo være uten skyld. Selv om dette ikke er en krangleside er det vel lov til å si hva man mener. Fortsett gjerne å påstå at du viste ting før de hendte, men så lenge du ikke sier noe før etterpå virker det ikke overbevisende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå