Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt mye problemer med nattesøvnen i det siste og TIDLIGE morgener. I dag bestemnte jeg meg helt spontant for å flytte sengen hans inn på eget rom. Han er 8 mnd. Jeg er vanligvis oppe 01 og 03 og ammer, og det er mye våkning og skriking fra leggingen til vi legger oss.

Nå har jeg altså lagt ham på eget rom for første gang og er veldig spent på hva som vil skje i natt. Men det som kanskje bekymrer meg mest er liksom å stole på babycallen, og at jeg faktisk skal våkne av den. Jeg er så sinnsykt i koma om natten at jeg vanligvis ikke kan huske når jeg har vært våken, om han ligger i egen seng eller ved siden av meg, hvor mange ganger jeg har amma osv..

Jeg vet jo at han ikke har BEHOV for mat om natten når han er så stor, men jeg er alltid for trøtt til å gjøre noe annet enn å legge han inntil meg og slenge ut puppen til ham. Han kan noen ganger være helt hysterisk når han våkner, så man kunne trodd at noe var veldig veldig galt, men roer seg neste ALLTID med litt pupp og sovner fint igjen. Jeg lurer på hvordan det skal bli å faktisk gå UT av rommet for å roe ham/amme i natt. Eller kanskje han ikke våkner siden han ligger helt uforstyrret?

Noen med erfaringer, er det noe jeg burde vite om denne overgangen?

TAKK FOR SVAR!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke se bort ifra at han sover igjennom natten heretter. Om ikke i natt så om få netter. Ofte er det å komme bort fra foreldrene det eneste som trengs.

Begge mine har gått fra å våkne mange ganger til å sove igjennom etter to netter på eget rom. Men jeg har gjort det mye tisligere da, rundt 2 mnd var de begge.

Når det gjelder å ikke høre babycallen så bekymrer du deg nok unødvendig.

Jeg sover meg gjennom at eldstegutten faller ut av senga men våkner av at minsta grynter litt. Det er fordi jeg er innstilt på det og den innstillingen tror jeg alle mammar med en bitteliten en på eget rom har automatisk.

Skrevet

Takk for svar...

flere med erfaringer?

Skrevet

Jeg la gutten min på eget rom da han var 1 mnd. Etter det var det aldri noe mat på natten. Jeg vekket han når jeg la meg og gav han mat da, så sov han til neste morgen. Han har våknet 2-3 ganger de siste månedene, men da har pappaen gått inn og gitt han sutten og da har han sovet videre.

Er han veldig trøtt når han legger seg på kvelden? Min opplevelse er at det er bedre å legge gutten min en halvtime tidlige hvis han begynner å bli trøtt, og han sover like lenge på morgenen uansett..

Skrevet

Lillebror er 7 mnd og har sovet på rom med storebror i 2 mnd nå. Han våkner fremdeles for mat om natten, og jeg er, i likhet med deg, for trøtt til å ta kampen, så jeg slenger ut puppen.

Jeg har en stol ved sengen hans (mer en krakk, egentlig), så ammer jeg han og legger han igjen. Han spiser 3-4 ganger fra han sovner om kvelden til han vpkner om morgenen.

Eneste positive ting med at han ligger på eget rom er at han våkner mindre av farens snorking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...