Gå til innhold

Hvorfor blir puppene mindre enn før man ammet?andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

synes puppene er blitt mindre dette året, vil de få sin normale størrelse når man er helt ferdig med å amme? eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke fått ammet siden snuppa var 4-5 mnd, og de er fortsatt like små 5 mnd etterpå.. Håper de kommer tilbake igjen, men det ser ikke sånn ut ennå...

Skrevet

Både jeg og mannen synes også at puppene mine er blitt mindre enn de var før jeg ble gravid. En liten smule kjipt kan du si! Snuppa er snart 10 mnd og jeg ammer bare én gang om dagen, så har ingen forhåpninger om at de skal bli større:-(

Skrevet

Åjada.. De har blitt mindre, dvaske er de å... hehehe

Så ja, man får hengepupper etter fødsel å amming! Jeg hadde ikke så store pupper fra før så det vises ikke så godt at de er slappe da, er bare å ha på en bh så holder de seg på plass. Jeg bryr med ikke så mye å sambo er også fornøyd! Jeg har aldri brydd med så hardt om puppene mine. Så lenge magen min holder seg flat er jeg fornøyd!

Skrevet

De blir nok ikkje mindre, bare slappere ;-)

Skrevet

Skulle ønske de ble mindre jeg, men mine er like store...Sukk.

Skrevet

har lite med ammingen å gjøre, mest med svangerskapet. Da vokser jo de fleste pupper og når kroppen finner ut at det ikke blir amming i det heletatt eller at man er ferdig med amming, minsker melkekjertlene eller hva det nå er inni der og da har huden strukket seg. Dess yngre man er dess lettere er det for at det går tilbake etter en stund.

Skrevet

Har ikke en vitenskapelig forklaring på dette... Men da jeg la inn silikon sa kirurgen at de med normal til liten størrelse på puppene fikk mindre pupper for hver gang de ammet mens de med store pupper gjerne fikk enda større... Urettferdig ja:(

Skrevet

Om jeg husker dette riktig, så består brystene før første graviditet mest av fettvev. Under graviditeten blir fettvevet erstattet av vev som produserer melk, og puppene blir derfor større. Dette er selvsagt en forberedelse til amming. Etter at ammingen er avsluttet, blir dette vevet delvis tilbakedannet, men fettvevet kommer ikke tilbake igjen, pluss at huden er strukket, så derfor blir puppene mindre.

Men det har ikke noe med selve ammingen å gjøre, disse forandringene skjer under selve graviditeten. Jan Thomas bommet nok litt der, ja. :)

Skrevet

når bli dem mindre da? lenge etter man har sluttet?

Skrevet

Jeg har tre barn og ja-jeg har fått mindre pupper! Brukte D før jeg ble gravid 1.gang og før jeg ble gravid siste gang var jeg nede i A-cup...

Jeg ammet ikke de to 1. lenge så da tror jeg det har mer med graviditeten å gjøre. nå har jeg ammet i 8 mnd og ammer fortsatt mye. Men har ikke spreng mer-gjevn over slappe og små pupper;)

Syns det er helt greit jeg da- veier 53 kg og syns det passer bedre med a/b-cup enn d-cup da;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...