Gå til innhold

Legen sa at bebiser kan gå 3 dager uten mat!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette tilfelle? Blir de ikke uttørket? Jenta mi er 3 mnd og har bronkitt. Han ville ikke gi henne noe. Hun har kun spist en gang idag! Er fortsatt bekymret jeg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stakkars...jeg ville da tro de ble dehydrert.. de tisser jo en del? hørtes lenge ut m tre dager, mm går jo rett ut på en måte også... hørt m helsesøster da?

jeg blir urolig når min friske på 6 uker spiser lite...

Skrevet

Det hørtes villt ut synes jeg. Ville også tro de ble dehydrerte da. Jeg ville hørt med flere leger da tror jeg. Var jo en episode i fjor eller noe med ei som døde fordi hun var dehydrert selv om hun hadde vært på legevakta. Ikke for å skremme, men vikrer som man må passe på selv også.

Skrevet

De må ha i seg veske, det er jo kjempeviktig!! Ikke mat, men veske..

Gutten min er på sykehus nå, rs-virus.. han hadde ikke spist eller drukket nok på fire dager, da ble han lagt på intravenøst veske..han er ti mnd da.. mat klarer de seg uten, men ikke veske. Og ei jente på 3mnd får jo i seg veske gjennom mme eller mm da...

Ring barneavd. der du bor og hør med de for sikkerhets skyld. Kan jo hende jeg har misforstått og legen har rett, men syns det høres rart ut..

Skrevet

Ja kanskje jeg skal ringe barsel å høre. Det har jeg ikke tenkt på før! Hvor mye spiste/drakk gutten din da når han ikke fikk nok?

Skrevet

Guttungen min var også sjuk og ville ikkje ta te seg mat da han var under 1 år, men eg fekk oxo beskjed om at det viktigaste var at han drakk, gjerne saft, for det e det litt sukker i. Så eg ga han den safta han ville ha sjøl... Men etter 4-5 dager begynte han å ete litt igjen, akkurat i det legen ville legge han inn på sjukehus for intrravenøst... men me hadde kontakt med legen hver dag mens han var sjuk, så me hadde god oppfølging. Håper det går bedre med ho snart. God bedring ;-)

Skrevet

Dette høres helt vanvittig ut! babyer på 3 mnd spiser ikke mat! De får jo kum mm eller mme, 3 dager uten mm eller mme tror jeg ikke så små barn vil overleve. Tenk bare på hvor kort tid vi voksne kan gå uten å drikke før vi blir dehydrert. En baby på 3 mnd har i tillegg mye mindre å gå på...Jeg ville kontaktet legevakten for råd! Ha svært liten terskel for ta deg en tur på legevakten..Husk at for de minste kan tilstanden snu i løpet av timer, og bli svært alvorlig...

Ikke tro på alt leger sier...Det er mye ymse der ute

Skrevet

I all verdens dager! Gi dattera di mm el mme du! Vi voksne må jo ha væske når vi har bronkitt vi også, og for en liten baby er jo dette være livsviktig. Tenker han mente at de kan klare tre dager uten (før det fatale inntreffer) sånn at hvis babyen ikke har lyst på mat akkurat etter 3-4 timer så er det ikke noe galt i det (om babyen først er sulten etter det har gått 5-6timer liksom).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...