Gå til innhold

litt ensom...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har desverre blitt litt isolert siden lillegutt kom til verden... Har ikke så mange venner med barn og alle er opptatt med sitt. Blir noen kjedelige dager innimellom. Virker som folk ikke vil komme innom e.l. fordi vi sikkert er opptatt med babyen... Er det sånn det er å få barn? Jeg ville aldri vært han foruten, men det virker som folk rundt oss tror at livet stopper når man får barn og jeg blir aldri invitert ut på noe.. Jeg fullammer da så er jo litt vanskelig akkurat nå, men det går jo an å spørre og barnet har jo en far! Sambo sier det samme, kompiser ringer sjeldnere nå for å f.eks. ha han med ut på byen. Vi nærmer oss 30 årene så er ikke fordi vi har så unge venner.. Og vi bor i Trondheim så det er ikke fordi det ikke er noe å finne på..Vi treffer folk et par ganger i uka kanskje. Synes det er lite og vil så gjerne vise fram lillegutt. Synes også det er rart at folk ikke vil treffe han mer... Noen har bare vært her en gang siden fødselen.. Synes dere vi har dårlige venner eller er det normalt at venner ikke er så superinteressert i babyen? Føler dere dere isolerte iblant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

føler det litt på samme måte jeg. det er ikke så mange av våre venner som kommer på besøk. de som var så begeistret i svangerskapet, men som ikke kommer og ser på jenta vår? har blitt skikkelig lei meg mange ganger!

Skrevet

samme her.. I jula fikk jeg vite at venninnegjengen min hadde møttes hos ei av mine nærmeste uten å spørre meg og hatt det veldig koselig (så bilder av festen på nettet) Jeg hadde møtt de dagen før da og måtte gå litt før de andre fordi Jonas ble så grinete , men jeg har både telefon og internett så går jo ann å invitere meg også. Er sikkert fordi folk blir usikre. Har lagt merke til at venner (uten barn) plutselig får det veldig travelt når Jonas f.eks. skal ammes, skiftes på eller gråter litt. Så synd at det skal være sånn. Må vel bestille oss nye venner :)

Skrevet

Føler det sånn til tider jeg og. Vi er de første i vår omgangskrets som får barn, det er flere single og de som er i forhold har ikke planer om barn på maaange år. Helgene til våre venner består som oftest av byturer gjerne både fredag og lørdag (de er fra 27år+) og det sier seg jo sjøl at hvertfall ikke jeg kan gjøre det lenger. Mine venninner var også veldig entusiastiske gjennom svangerskapet, men merker jo at det ikke er like stas lenger nå som hun faktisk er her, de fleste synes nok det er litt masete i lengden tror jeg.. :) Sambo har samme kontakt med sine venner som tidligere så er nok jeg som merker denne forandringen mest.. :)

Skrevet

Sånn er det her også. Jeg er den eneste av vennene mine som har baby. Enten så har de andre litt større barn og har nok med sin familie eller så har de ikke barn og har liten forståelse for hva det faktisk krever å ha en baby.

Kanske vi skulle slå oss sammen å lage en babyklubb? he he..

Er det noen fra Oslo her?

Skrevet

trøsten kan jo være at vi blir veldig gode venninner når vennene får baby fordi vi vet hvordan det er å føle seg ensom! Mange får sikkert opp øynene da. Jeg fikk iallefall endel a-ha opplevelser når jeg fikk baby.

Skrevet

Jeg bor i Oslo og er veldig med på babyklubb!;)

Nesten som å lese om meg selv, brobrobrille. Her også var de fleste venninner kjempepositive under hele svangerskapet. Virket som om de gledet seg masse til å komme på besøk å kose. Dessverre så falt de fleste bort etter at minstne kom til verden. Pltuselig hadde ALLE så mye å gjøre.. Folk har fester og sammenkomster i ett, uten å sende en liten invitasjon til meg en gang. Greit at jeg ikke prioriterer festing overfor å være hjemme med minsten, men en gang i blant hadde det vært skikkelig hyggelig å være "som de andre", hvis du forstår. Bare å bli invitert hadde vært utrolig koselig. Her også ser jeg "bevis" på fester og sånn på facebook i ettertid. Jeg er nok en liten snok som sitter og ser på det, men blir jo så nysgjerrig - og trist.

Skrevet

Jeg har kjedet meg litt, men plutselig dumpet det inn en pm fra septemberprinsen i postboksen min! Hun bpr ikke så fryktelig langt fra meg, og nå gleder jeg meg til å bli kjent med noen andre med jevnstor unge! (Barselgruppa mi funker ikke.)

Må forresten innrømme at jeg som barnløs nok har tatt mer initiativ til kontakt med andre uten barn, så jeg skjønner at andre ikke alltid husker på meg heller...

Skrevet

Jeg merker det her jeg og. Det er faktisk en venninne, min såkalte, beste venninne, som etter at hun fikk vite at jeg var gravid bare forsvant ut i intet. Jeg har tolket dette som missunnelse da jeg vet at de selv sliter med å bli gravide. Men ikke pokker om det er mitt problem.

Når hun er så smålig at hun dropper kontakten med meg pga ren og skjær sjalusi så er jeg jammen bedre uten henne.

Det er få venner som har barn i samme aldersgruppe og de som har mindre barn bor utenfor Oslo. Jeg jobber i en bransje hvor det er svært få kvinner som har barn, så jeg merker det veldig godt. Har egentig ikke følt at jeg har gått glipp av noe til nå, men merker at folk tar sjeldnere kontakt... Akk ja.

Skal på første møte i barselgruppen i slutten av måneden så det skal bli spennende.

Skrevet

Føler det på samme måte her også. De fleste vennene mine har små barn eller er gravid, men er veldig sjelden vi treffes fordi. Veldig synd. Er ikke med i noen barselgruppe. Skulle ønske det fantes noe slikt her jeg bor. Skal bytte helsestasjon nå da, får håpe de har det der.

Hadde vært kjempe koselig å blitt kjent med flere i samme området, så hvis det er noen fra Trondheim eller Melhus så ta gjerne kontakt. Blir veldig kjedelig å ensomt å sitte bare hjemme om dagen når sambo er på jobb. Blir jo sikkert kjedelig til jenta mi også...

Skrevet

Høres jo ut som om vi er mange i samme båt! Jeg skal også på barselgruppe i slutten av januar. Er veldig spent på det møtet!

Men jeg møter gjerne flere for å trille tur eller gå på kafe eller noe! Så ta gjerne kontakt!! ( Håper ikke du føler det tråkket på tærne brobrobrille..)

c",)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...