Mia og gullgutten! Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Det varierer sikkert litt, men sånn ca? Gullet mitt er nå 5 uker og jeg begynner å planlegge at jeg skal starte på trening igjen. Pga lite tilbud i timer så kan jeg ikke legge til rette treninga med mating så veldig enkelt. Men tenkte å løse dette med å pumpe meg så pappaen kan gi flaske/kopp hvis behovet melder seg når jeg er borte. Men hvor mye melk skal en beregne på ett måltid?? Noe som har litt erfaring?
Hermione_77 Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Jeg mener at jeg har lest et eller annet sted at en baby trenger cirka 150 ml i døgnet per kilo. En baby på f.eks 5 kg trenger derfor cirka 750 ml i døgnet. Så da er det bare å dele dette på antall måltider babyen får i døgnet. Men jeg tror det er veeeldig store forskjeller ute og går her altså!
Mia og gullgutten! Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. januar 2009 Ok. Siden gutten min er ca. 4,8kg nå så skal han ha ca 90 ml pr måltid da. Han får som regel 8 måltider pr døgn, noen genger litt mer.. Da er det bare å prøve! takk for svar!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå