Gå til innhold

trenger tips for å få gutten min til å legge på seg fort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå vært på sykehuset i snart en uke, først fikk han diagnosen astma i romjulen, så fikk han rs 2.nyttårsdag. Han er 10mnd, har mistet minst en kg siden jul, trenger tips og råd for å få han opp i vekt når vi kommer hjem etter hvert...

Han begynte å spise i går, litt da, etter å ikke spist noe serlig siden 2.nyttårsdag. Hadde gått ned 500g fra 26.desember til 4.januar, og fra 4.januar til i går spiste han ikke noe, kun glukosevann intravenøst... skulle egentlig veies i dag, men de fant ikke noen vekt som var ledig på avdelingen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det så om å gjøre at han legger på seg så fort? Ville tro at han legger på seg sakte men sikkert når han blir bra, og at det er like bra?

Har hørt at noen blander ut litt mme i morsmelka for å øke vekta hos barnet.

Skrevet

Hei, gutten min har hatt spysjuke og influensa og var syk i ei ganske lang stund.. Han gikk ned 1420 gram.. Jeg spurte helsesøster på kontroll om hun hadde noen gode råd til hvordan få ham opp i vekt og svaret ble:

"putt litt matolje i grøten hans, det er sunt fett, og skader ikke".. Dette gjorde vi, og nå har han gått opp igjen nesten 900 gram på 5 uker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...