Gå til innhold

førskolelærer vs lærer???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sier som de andre her at vil du jobbe i skolen så er det lærerutdanning du må ta.

Nå som kunnskapsløftet er innført er lese og skriveopplæringen lagt til 1. klasse og uten tilleggsutdanning (GLSM) FÅR du ikke jobb, men selv med tilleggsutdanning vil de fleste skoler i dag velge en allmennlærer for de kan brukes på alle trinn.

Du lærer helt sikkert veldig mye om lek etc på førskolelærerutd, men nå er det dessverre ikke tid til så mye slikt på skolen. Jobber selv på småtrinnet og har gjort det siden 94. Det har skjedd store endringer og fag er veldig sentralt nå.

Men når det er sagt, en god pedagog greier å lære barna å lese, skrive og inkludere lek i dette..

Lykke til med valg av studier, men ikke bli skuffet om du tar førskolelærerutd og ikke får jobb på skole.

Skrevet

Her var det mye bra:) Ja, spørsmålet er jo egentlig hva jeg egentlig vil sjøl! Og det er jeg ikke heeelt sikker på enda. Men heldigvis har jeg tid til å tenke meg om og vurdere fram og tilbake mange ganger før søknadsfristen går ut.

Skjønner at det er i barnehage førskolelærerene får jobb først og fremst. Men det høres utrolig skummelt ut å ta lærerskolen!! Er det ikke bare for de som er skolelys liksom?? ;) hehe.

Skrevet

Uansett hva du velger er det ei seriøs utdanning du tar fatt på, og du må regne med å legge ned mye arbeid i den - hvertfall om du vil lære mest mulig og oppnå best mulig resultater.

Når det er sagt: Lærerskolen er definitivt ikke bare for skolelys, ikke bare de som kommer gjennom. Det var mange som plagdes med selv de enkleste mattestykker - skremmende mange...

Lærerskolen er ikke skummelt. Det er ei utdanning som krever tett oppfølging fra din side, og du blir fulgt opp tett fra skolens side. Med vilje til å få det til og innsats tilsvarende, er det ikke noe problem.

Skrevet

Da er det bare å gå i tenkeboksen skjønner jeg;)

Tusen takk for alle innlegg!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...