babygullz <3 vilde Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Ammet gullet siste gang i går morges..og d var HYLVONDT!! mens på tordagkveld hadde vi en riktig fin kosestund med ammingen.... Å slutte innebærte mye mye mer sterke følelser enn jeg hadde trodd, jeg ble faktisk ganske trist..Men d går seg vel til etterhvert. Nå kan jeg ikke amme uansett mer, har begynt på medisiner man IKKE skal amme med... og som tar lang tid før dem skiller seg ut fra kroppen... Angrer nå da...for jeg hadde faktisk begynt å være glad i å amme nå... Jeg har et par spørsmål da; jeg fikk p-piller av legen som skulle stoppe melken. For at melka skal virkelig stoppe, bør jeg vel kanskje la være å pumpe, håndmelke i d hele tatt? Hvor lang tid tar d før melken vil forsvinne ca?
Frøken Freken Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Du kan godt håndmelke for å få bort evt melkespreng. Det tok to uker til melka var helt borte for meg. Det var en kjip periode. Rant fra puppen og på bakhodet til snuppa da jeg ga flaske:( MEN - grattis med avgjørelsen. Mange erfarer at de får det mye bedre når de først har bestemt seg. Det er ikke verdens undergang å ikke amme, du kommer til å få det helt fint, og det kommer gullet til å gjøre også! Du har vært dritflink som har prøvd så lenge som du har!
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Hei:) Har gått gjennom litt av de samme følelsene selv når jeg skulle slutte å amme. Eller jeg har ikke sluttet men ammer litt før et par måltid til dagen..Har ikke nok melk til lillegutt.. Jeg havna plutselig på en sterk antibiotikakur som gjorde at jeg ikke kunne amme..I løpet av den kuren minka produksjonen kraftig og det ble for tungt å jobbe det opp igjen ettersom lillegutt aldri ble mett... Ble også egentlig litt overrasket over de sterke følelsene som kom med det å ikke skulle amme noe særlig mer. Grein skikkelig noen ganger:) Men det blir bedre:) Nå koser vi oss masse med flasken og pappa får også danne et litt aent bånd med lillegutt gjennom matingen:) Lykke til som flaskemamma:)
babygullz <3 vilde Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. januar 2009 Tusen takk=) Har grått et par ganger og angra idag da.. men avgjørelsen er tatt, og d er nok bare en tilvenningssak... snuppa har jo fått min melk i 3 mnd nå(+ flasketillegg da) og veide henne i går, 6,3 kg;) stor godjente=) Hun liker MME veldig godt da, bruker HIPP, og snart kan vi begynne med litt grøt også d gleder jeg meg til da:=)
LadyBlackJack Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 Skjønner at du har blandede følelser, men seriøst! Har lest innleggene dine om blodige kjøttkaker av noen brystvorter, så all ære til deg som har holdt ut så lenge. Merker selv at jeg ikke har overflod med melk lengre, er litt redd for å miste den. Har selv styrt mye med ammingen, men er mye kos og, som du sier. Uansett, lykke til.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 Hørtes ut som et klokt valg, babygullz, og velkommen inn i flaskeklubben=) (slutta selv å amme rett før jul, da snuppa plutselig fikk puppeskrekk..) Koser oss masse m flaska vi da, d vil jo sikkert dere gjøre etterhvert også! Lykke til, og et lite tips på veien; la gubben ta seg av flaskevasken, hehehe, da blir d plutselig ikke så stress m flaske likevel;)
*TuttiFrutti* Skrevet 11. januar 2009 #7 Skrevet 11. januar 2009 Å, jeg kjenner meg igjen! Hadde virkelig ikke trodd at amming skulle bli en så stor "greie" for meg. Begynte vel på barselhotellet da jenta mi hadde gulsott og klarte ikke å suge ordentlig. Lå bare som en slapp liten klump i armene mine og jeg med brystspreng og barseltårer. Det gikk seg jo til, men etter 2 mnd begynte melkemengden å minke tross iherdige forsøk på å få den opp. Begynte med tillegg og da var det vel gjort. Delamming frem til jul, men etterhvert foretrakk hun mest sin kjære flaske - var jo så mye jobb å få mat av mamma! Har grått mine tårer jeg og og hver gang vi fikk til amming, fikk jeg håp om at det skulle gå like bra neste gnag. Men som oftest førte pupp til gråt hos både baby og mamma. For en uke siden var vi på 4 mnd kontroll der helsesøster sa at det var bare å gi flaske - og jeg kjente at jeg ble utrolig lettet. Fikk "velsignelse" liksom! Har jo tidligere pumpet meg og gitt på flaske når hun ikke ville ta puppen, i tillegg til mme. For ett styr! Nå får hun kun flaske og vi har begynt med grøt. Deilig å ha tatt en avgjørelse og ikke ha det "halvveis" lenger. Har jo fortsatt melk i puppene, men håndmelker litt i dusjen om morgenen og ellers på dagen hvis jeg merker at det er kumper og litt vondt. Men det har minket drastisk den siste uken - gått overraskende greit. Lykke til Babygullz og vær fornøyd med ammingen du har fått til!
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 11. januar 2009 #8 Skrevet 11. januar 2009 Ja d har blitt en del tårer her..For jeg ville så gjerne få til ammingen. Men flasking har vi vent oss til og koser oss med det. Kjempeflott at du har fått ammet i 3mnd:) Jeg fikk i 7 uker. Men som jeg nevnte så legger jeg lillegutt til et par ganger til dagen før flaske ennå vi bruker også hipp. Er veldig førnøyde:)
husmus &2 Skrevet 11. januar 2009 #9 Skrevet 11. januar 2009 Bare et spørsmål. Hvorfor slutte helt, hvorfor ikke pumpe og gi det på flaske? Jeg mener ikke å stikke fingeren inn i et vepsebol, jeg bare lurer. Jeg skjønner det er vondt, men pumping gjør vel mindre vondt, eller?
babygullz <3 vilde Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 11. januar 2009 pumping var mer vondt enn selve ammingen... Pluss at jeg har begynt på medisiner som tar lang tid før de utskilles fra kroppen... Begynte på disse på fredag, og tok di kun frdag, for jeg ble så slapp og fæl i formen, så ville ikke ta dem da. Men har jo ingen anelse på hvor lenge de er i kroppen...Men skal snakke med legen igjen i morgen. Kanskje jeg kan fortsette med ammingen likevel, men kanskje dette også går seg til da...
husmus &2 Skrevet 11. januar 2009 #11 Skrevet 11. januar 2009 Ah, ja da skjønner jeg. Pumping var det eneste som ikke gjorde like vondt hos meg. Jeg skjønner deg veldig godt at du er så mye frem og tilbake. Etter å ha annonsert selv at jeg har lagt (del)amming på hylla og blitt fulltidsflaskemamma, så tok jeg frem pumpen igjen etter å ha skrevet på denne tråden sist. Da hadde jeg ikke pumpet på over en uke... Fikk ut 20 ml, så nå vurderer jeg seriøst å begynne på´n igjen. Klarer ikke å gi meg selv fred med dette. Så jeg SKJØNNER deg veldig godt!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå