Gå til innhold

Baby som blir "panisk" ved puppen!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 5 uker - og egentlig en god stund har hun iblant blitt helt panisk ved puppen. Ofte spiser hun en stund, slipper plutselig taket og blir helt rabiat. Hun lager masse lyder, gaper og gaper men får/vil ikke koble seg på igjen. Noen ganger begynner hun å hylskrike. Veldig frustrerende.

Iblant må hun rape, og roer seg etter at hun har fått det - men det virker ikke som om det er problemet alltid...

Er ikke ved hvert måltid, men som oftest om kvelden. Også uavhengig om jeg ligger eller sitter og ammer...

Hva kan det være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min blir sånn innimellom om han er overtrøtt.

Skrevet

Gutten min bli sånn av og til. Har kun opplevde ved siste kveldsamminga før vi tar kvelden. Vet ikke hva problemet er. men ligger rolig å spiser , til han plutselig slipper taket og virrer og hylskriker.. Trodde første gangen at puppen var tom og la han til andren men det hjalp ikke.. Så vet ikke hva det er som skjer. Men godt å høre at det er flere som opplever det!!

Skrevet

Min er også sånn (nesten 4 mnd) av og til.

Jeg tror det er fordi:

1) Han må rape.

2) Han er overtrøtt eller

3) Han har på seg en ulltrøye som klør for mye.

Hvis 1) så tar han alltid puppen igjen etterpå.

Hvis 2) Så er det viktig at han ligger gost når han dier, så kan han sovne ved puppen..

Skrevet

Min begynte og sånn, men det var fordi jeg ikke hadde nok melk til han=( begynte med flaske og litt amming innimellom og da slutta han med det.

Skrevet

gutten min på 4,5 måneder gjør det samme,men jeg tror at det er kramper i magen som gjør dette.Jeg tar ham opp til han roer seg og legger han til puppen etterpå,da pleier det å gå bra.Dette skjer ofte på ettermiddag/kveld

Skrevet

Hmm.. Vanskelig å si hva d kan skyldes, men jeg har ihvertfall slitt endel m d samme selv, og kan fortelle hva min teori var.. (Slutta faktisk å amme pga d, fikk helt noia av å se snuppa vræle og ha d så fælt ved puppen, skjedde nemlig HVER gang jeg amma omtrent, og hun fikk jo ikke i seg nok mat stakkar, fordi hun hekta seg av og på og hylte hele tida..)

Min teori er at hun fikk en slags angst for puppen; "puppe-skrekk", i og m at hun begynte å hyle FØR hun engang hadde begynt å suge.. Dette puppe-tullet førte ganske raskt til synkende produksjon, og d gjorde jo ikke saken no bedre akkurat.. Hun hyler faktisk den dag idag hvis vi gjør no så dumt som å prøve å legge henne ned på armen, i samme stilling som jeg ammet, så d vekker tydeligvis dårlige minner..;)

Men siden din snuppe ofte begynner å hyle underveis i måltidet, er d vel kanskje noe annet, enten at melken kommer for sakte, og hun blir utålmodig, eller stikk motsatt, at melka kanskje kommer litt for fort ut, sånn at hun ikke klarer å svelge unna. D sistnevnte var problemet her en periode, at melka kom for fort ut, så snuppa ikke klarte å svelge unna.. Hun lente seg bakover og hyylte stakkar. Fikk da et tips her inne om å sitte og amme litt mer bakoverlent, sånn at melka ikke skulle komme ut så fort- d funka veldig bra, og problemet var dermed løst=) Helt til puppeskrekken kom da;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...