Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Vi skal fly innenlands - må bytte fly. Turen tar ca 4 timer sammenlagt. *Har ikke fått fødselsattest enda - trenger jeg det? Har jo den lappen jeg fikk på sykehuset da... *Er det mulig å få med seg vogna helt til gaten (SAS) eller får man lånt vogn eller noe å ha babyen i? *Hvordan reagerte babyen deres på å fly? Jenta mi er egentlig veldig stille og rolig, skriker ikke så mye og spiser og sover godt, men er litt småstressa kjenner jeg:) Heldigvis skal pappan være med også, så har jo hjelp da:)
babygullz <3 vilde Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 et ikke om man får vognen helt til gaten..vi hadde ikke med vogn. Kan være smart å ha bæresele, blir tungt hvis ikke. På flyet får man en sele til babyen, som skal festes på din sele, så du sitter og holder babyen i armene dine Trenger ikke fødselsattest. Vilde Alexandra sov heeele flyturene. ammet henne da vi lettet første gangen vi flydde, men på tilbaketuren så hadde hun nettop fått mat så vi ammet ikke da, men gikk kjempefint for d. Enseste jeg syntes var dritt var at d er trangt på flyet, så d er litt kavete..
2 fine små Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Du får med vognen helt til selve flyet faktisk, men kanskje ikke en svær bagvogn når jeg tenker meg om, men små traller får du inn, så sender de den derfra. Men så liten baby er det kanskje bedre å bare ha i en bæresele eller? Og sende vognen med bagasjen, men vil du ikke det, får du den med deg helt inn. Husk bare å BE om ting, si tydelig fra hva du ønsker, ikke stå der og håp at de vet hva du tenker, hehe....du skjønner hva jeg mener. Jeg har flydd masse med første barn, fra spedbarnstid (første gang var nok ved 4 uker tror jeg) til hun er 4 år. Lange strekk og innenlands også. Over halve kloden og over hele kloden... Det går utrolig fint....du sier det selv, barnet ditt er rolig og fint, men DU er kanskje litt småstresset. Dette er vanlig, forventet og normalt. Det aller beste du kan gjøre for babyen din er å se om du finner en måte å være litt roligere på. Så lenger barnet ditt har fått mat, stell og den søvnen det trenger, er det bare en ting igjen: Stressede foreldre = stressede barn Rolige foreldre = rolige barn De fleste barn blir rolige av støvsuger, bilkjøring, vaskemaskin som går og fly..... Vi har til og med hatt barnet vårt (ved 7-8 mnd alder) oppe i småfly og helikopter som gikk rett opp - begge deler gikk kjempefint. Ta med smokk evt gi pupp (som ofte kan stresse deg litt, at du skal puppe på kommando) evt melk på flaske, så ordner det seg. Ikke stress med andre voskne som reagerer på barnegråt, et universelt tema som det ikke går an å gjøre noe med, babyer er babyer, og som regel går det greit, andre ganger må de bare få gråte... Husk også at kabinpersonalet gjør dette HVER ENESTE DAG, håndterer babyer med foreldre som lurer på hvordan det skal med akkurat deres babyer, så snakk med kabinpersonalet også, dersom du føler for det, vær litt tidlig til gaten og snakk med dem mens de gjør klar for ombordstigning osv. Lykke til! Det går så fint atte.... =o)
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 hei, har flydd ganske mye med små barn vi. Når hu mellomste var 5uker, tok jeg med bilstolen, det var veldig praktisk, fikk ha den med inn på flyet og fikk faktisk et ekstra sete til henne siden det var noe ledig ved siden av meg. Familier med barn kommer først i køen inn i flyet, det er kjekt å vite. De blir også prioritert på plassene med mest plass, f.eks helt foran i flyet. Da er det heller ikke så langt til doen så man kan skifte bleie osv. Prøv å legg henne til brystet, el bruk evnt. smokk når flyet tar av og ved landing. De små kan få vondt i ørene av trykket, suttingen hjelper på det. Ellers så hjelper personalet deg med hva det måtte være som skrevet over her. '' Lykke til, det går så fint atte, blir mer slitsomt når de er litt større og kjeder seg:)
yummy Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 Hei! Har flydd mye med baby siden hun var en mnd gammel. Når de er så små som det din er vil hun nok sove det meste av flyturene og det går helt sikkert kjempefint:-) Kan være lurt å amme/gi flaske/smokk ved opp og nedstigning da babyene kan få vondt i ørene (som vi får dotter). Ellers, ha med et par ekstra klesskift til babyen lett tilgjengelig og pakk lite og praktisk. På flyet finnes det stellebord (over toalettene) om du må skifte bleie i løpet av flyturen. Når det gjelder om du kan ha med vognen helt frem til gaten er dette faktisk avhengig av flyplassen, ikke flyselskapet. Fikk ikke lov på gardermoen i sommer, men dette er eneste sted jeg har opplevd dette. Derimot er det ulik praksis på om du "leverer" vognen i det du går på flyet og får den igjen når du går av eller om den sjekkes inn ved gaten og du får den sammen med resten av bagasjen -kan i så fall bli langt å bære den lille i armene. Ville absolutt hatt med en bæresele/sjal da dette er mye enklere både ved mellomlanding og på flyet. De aller fleste babyer blir rolige av flyduren og selv min jente sov alle flyturer i perioden hun hadde kolikk!!! Så slapp av og nyt turen. Og, dere er jo to. God tur:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå