gravid1709 Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 min sønn på 4,5 måneder for en til to flasker med mme,er det noen som gjør klar flaskene med mme og setter den i kjøleskapet for å så varme den opp i micro når ungen skal ha mat???
LivetErEnLek Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Det er sikkert noen som gjør det, men det anbefalles at den lages så fersk som mulig. Det er igrunn veldig enkelt, og ikke noe styr. Kok opp vannet, avkjøl dette og mål opp riktig mengde på flasker og sett i kjøleskapet. Gå til innkjøp av en mme-dispenser fra avent og mål opp riktig mengde med pulver i den. Så når lille skal ha flasken sin, varmer du vannet i micro`n, heller i pulver, rister godt, sjekker tempraturen og måltidet er klar til severing :-)
Frøken Freken Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 eller du kan kjøpe ferdig mme på store kartonger fra Nestle - NAN - og varme det i microen.
husmus &2 Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Jeg har varmt vann på termos og kaldt vann på termos og mikser det bare for hver gang han vil ha mat. Med en liten promp som går fra 0 til 100 på 2 sekunder så fungerer dette veldig bra. Jeg kunne ha gjort det enda enklere og i tillegg hatt det ferdig oppmålt i dispenser, men det gjør jeg kun på natterstid. Etter å ha styret med ferdigblandet nan som skulle varmes opp i 5 minutter før det nådde 40 grader så er dette ti ganger lettere. Har man mikro antar jeg det er like enkelt, men for de gammeldagse så er dette et godt alternativ.
Frøken Linn Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 vi har laget ferdig mme i kjøleskapet, og varmer opp til hvert måltid. vet det er fryktelig mange som sier man ikke skal gjøre det, men fikk beskjed på sykehuset at det var helt i orden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå