lillespire08+10 Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Lurer på om jeg skal prøve å gi litt kamille-te til min 5 mnd gammel sønn, for å se om det bedrer nattesøvnen hans. Noen som har prøvd ut dette, og har noen erfaringer å dele? Hvor mye gir dere, og hvor lenge før leggetid?
lillespire08+10 Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 10. januar 2009 ingen som kjenner til det...?
LivetErEnLek Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Jeg har brukt en del kamillete til datteren min på snart 4 mnd, fikk det anbefalt av homepaten vår. Har brukt det for å lette på magekramper pga av luft og det fungerer veldig bra. Det virker også beroligende og jeg ser ofte at hun sover ekstra godt etter inntak. Har heldigvis ikke hatt noe problem med nattesøvn, så har ikke testet det ut i forhold til dette, men vil jo tro at det kan være lurt. Jeg fikk også beskjed om å kjøpe teen på helsekost for å være sikker på at det var ett rent produkt. Bruker en tepose i ca 60 ml vann og lar teen trekke i ca ti minutter. Husk å klemme teposen godt før du tar den ut. Lykke til
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Jeg har bruker kamille te i kveldsgrøten og i nattflasken. Når jeg begynte med det begynte han å våkne to timer senere på morgenen, (han våknet rundt 05) Så jeg fortsatte å bruke det... Så begynte han å bli tullete igjen, så jeg sluttet med det. Tok en pause og begynte igjen, da synes jeg han sov bedre igjen.. Vet ikke om teen har all æren eller bare tilfeldigheter. Men jeg fortsetter å bruke det.
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 Glemte å skrive at jeg tar en te pose i vannet jeg skal blande grøten med, lar den ligge kanskje halvt minutt, for den er sterk på smak. Så gjør jeg det samme med vannet jeg har i termosen som jeg bruker på natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå