Gå til innhold

Nå blør hun!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 2 mnd har hele tiden vært rød i alle valkene sine. Så jeg har vært nøye med å vaske hver dag, tørke godt og ta på potetmel som jeg fikk tips om her inne. Men etter jeg begynte å bruke potetmel så tørker huden ut og sprekker til blods! Hva skal jeg gjøre nå da?

Hun har jo så vondt så hun hylskriker jo når jeg bare skal se på det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, det eneste jeg kan anbefale er vel enten litt morsmelk. Jeg er av den oppfatning at morsmelk lindrer alt. Prøv også å bad henne, la henne lufttørke hvis det er varmt nok der inne, og så smør på zink salve og eller talkum når det har blitt litt bedre. Det er det jeg ville ha forsøkt i hvert fall.

Stakkars liten.

Skrevet

Huff da,det høres ikke greit ut!!!

Har du prøvd sinksalve,det fungerer fint synes jeg.Og så fikk jeg tips om å prøve "Seba med" spesialkrem for irritert og sår hud,den funket godt på min ene datter da hun hadde sår hud som blødde.

Lykke til videre :)

Skrevet

Huff=( Stakkars lille jenta!Det kan jo være at potetmel tørker henne mer ut. Eg har aldri brukt det på mine så ei vet ikke. Kunn brukt talkum og det har fungert veldig bra. Eller sinksalve....men vist det ikke kommer seg så bør du nesten dra til helsestasjonen med henne. Kanskje de har gode råd... Du kan jo prøve å bare la det lufttørke. At du lar henne ligge naken og ikke bruker noe på det...Men det er bare en tanke. Eg vet ikke. Håper bare det kommer seg fort!Er ikke noe kjekt når se at barna har det vondt.

Skrevet

Er det så lurt og bade henne om hun blør da? høres vondt ut og få vann i sårene.

ville latt være og bade henne i noen dager og kjøpt fet krem på apoteket og smurt flere ganger daglig.

Skrevet

inotyol i sprekkene - funker jo superbra i såre rumper.

Kanskje hun har for mye klær til vanlig slik at hun svetter for mye? Da blir hun jo sår i valkene sine også...

Hvorfor vaske hver dag - særlig om hun ikke er svett?

Har hun eksemhud ville jeg ikke badet henne mye iallefall.

Skrevet

Stakkars liten! Tror jeg ville hørt med helsestasjonen jeg. Vet en venninne av meg brukte vaselin i valkene til jenten sin for å unngå sår.

Skrevet

Kjøp apotekets barnesalve, den koster ca 170kr. Gutten vår hadde blødende sår, etter å ha vært på sykehuset i 14dager i sommer, i løpet av ei bleie, ble han bedre :D

Ellers så er det lurt å bytte bleie ofte, og å la hun ligge og tørke lenge...vet om noen som har brukt hårføneren får å få det ordenltig tørt..

Skrevet

Har du prøvd lanolin? Brukte den i begynnelsen av ammingen da brystvortene ble såre, men den funker bra til sår og sprukken hud ellers også!

Skrevet

Har samme problemet med gutten min på 3 mnd. Men har blitt bra etter at jeg har brukt purelan (brystvortesalve).

Skrevet

Signerer gerd.

Inotyol har vi hatt kjempesuksess med og.

Gutten vår hadde supersår rumpe,verste jeg har sett.Ingenting hjalp men den hjalp samt at to tenner kom:)

Skrevet

Huff. Det hørtes skikkelig vondt ut. Jeg ville kanskje prøvd Lanolin brystvortesalven. Den vil mykgjøre og lindre litt. Jeg ville latt det ligge mye salve i valken og ikke vaske der så ofte, med mindre det kommer avføring der. Lufttørke så ofte som mulig, Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...