mama73 m/tre søte små Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Vi reiser til Gran Canaria om en uke, og blir borte i 2 uker. Lillegutt er jo snart 4 mnd, og har aldri opplevd noen somre ennå, så lurer på hva vi må ta med til han. Har skjønt at bleier er dyrt der, så det tar vi med hjemmefra. Men hvor mye klær trenger han? Vi har jo ikke så mye sommertøy da han ble født på høsten. Har bestilt solhatt fra nettet, men hva med UV telt? Er det nødvendig? Har også bestilt en sånn UV beskyttelse til å ha over vogna. Solkrem? Det skal vel ikke slike små ha? Må vel holde han mest i skyggen. Er det ok med shorts og korterma, eller bør han heldekkes med klær selv i skyggen? Tips mottas med takk:-)
Isla verde Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Hei! Vi var på Gran C i oktober med vår 7 mnd gamle baby. Jeg går ut fra at du fullammer siden du ikke skriver noe om mat. Jeg ville tatt med flaske til å gi ekstra vann hvertfall. Vi kjøpte solkrem på babyshop, men hun trengte nesten ikke bruke det. Vi hadde henne under parasol med solhatt og heldekkende soldrakt. I oktober hadde hun stort sett kortarmet body, kjole og sokker, men jeg tror kanskje det er litt kaldere der nå, og da går det fint med langermet. Vi hadde bleier med hjemmefra for hadde hørt det var dyrt, men det var ikke så dyrt, så man kunne saktens kjøpe hvis man ble tom. Og alt som var av barnemat kunne vi kjøpt der, selv om vi hadde tatt med hjemmefra. Er så mange turister der at det meste er å få tak i. Det er også norske leger om man skulle trenge det. Vi hadde med UV telt, men brukte det ikke - ble for varmt inne i teltet og brukte heller parasol. God tur!
Isabella12 Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Babyer sitter jo i skyggen og trenger en del klær selv om vinteren. Ville tatt med grøt da den ofte er søtet, kanskje litt sviskemos om du bruker det. Er du opptatt av sukkerfritt velger du mat som er merket "sin azucar". Store pakker bleier er ofte billig på kjeder som Mercadona. Ellers får du alt du trenger på apotek eller i butikker så ikke stress med pakking, det du glemmer får du garantert tak i.
Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 Nå vet jeg ikke hva temperaturen er på Gran Canaria akkurat nå, men vi kom akkurat hjem fra 2 ukers ferie i Panama med vår 3 mndr gamle prinsesse. Min erfaring er at babyer liker best å ligge i bare bleia å vifte med både armer og ben. Vi brukte kun klær om vi kjørte bil og på natten. På natten hadde hun en body som pysjamas, og av og til sokker dersom jeg følte hun var kald på beina. Men nå var det varmt og fuktig i Panama da vi var der... Jeg kjøpte også solkrem før avreise, men brukte den knapt. Hun ble så seig og klissete av den, og lå jo alikevel i skyggen hele tiden. Det var min erfaring med baby i varme strøk. God tur!!
Vannmelonen Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 Vi reiser også til GranCanaria om en uke Ser på vg at det ikke akkurat er sommertemperaturer der for tiden. Min gutt er 5 mnd og vi kommer til å pakke enkle plagg i bomull. Det blir ikke så varmt der i januar at du kommer til å trenge kortermet og shorts. Jeg kommer heller til å bruke en tynn bomullsbody og tynne bomullsbukser og holde han i skyggen. Hold babyen i skyggen og smør med solkrem i ansiktet, og kroppsdeler som ikke er dekket av tøy. Jeg tar med en solhatt, men ettersom han ligger nede og ikke sitter enda har denne ikke noe større effekt en en vanlig lue.. men greit når han ligger på magen og unngår sol i nakken.. Det kan bli kjølig om kvelden og kaldt på natten, så jeg tar med soveposen han bruker nå, men har på bomullspysj og ikke ull. Kos dere på tur! Håper vi får fint vær
sweetbaby*11.12.08+29.10.10* Skrevet 11. januar 2009 #7 Skrevet 11. januar 2009 Jeg ville også pakket en lue da det kan blåse litt på grand canaria, og de små er jo mer ømfintlige på brisen som vi synes er svalende og behagelig. Jeg brukte alltid lue da jeg var liten og var i syden. Og den dekker også for evt sand som skulle blåse i vinden. =) God reise!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå