oktoberjenta08 Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Min 3 mnd gamle datter har plutselig bestemt seg for å sove fra halv 7 på kvelden til 6 på morningen uten å amme.. Er det normalt? Syns det virker litt tidlig?? Det dumme med dette er jo at jeg våkner flere ganger med fryktelig brystspreng.. har ikke lyst til å bli avhengig av å pumpe meg hver natt., Kan jeg miste mye av produksjonen om jeg ikke pumper? (jeg fullammer)
Vannmelonen Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Bare la henne sove. Små barn trenger mye søvn, og like greit at hun kommer inn i rutinen nå. Hos meg justerte produksjonen seg helt fint, slv om jeg måtte tåle 3-4 morgener med veldig spreng...
Lillepusen-78 Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Dette styrer jeg veldig med også... Gutten min er 3,5 mnd, og jeg har til tider vekket ham på natt for å amme, selv om det ikke er optimalt. I går ammet jeg 20.30, og for første gang våknet han ikke på natten, så ammet ikke igjen fær 6.30. Pumpet meg noe i natt. Men da er det altså sånn at melkespreng vil avta etter noen dager??? Vet ikke hvordan du har det, oktoberjenta, men gutten min tømmer ikke begge puppene på morgenen når de er så fulle... Så da tar det halve dagen før de er mer normale igjen.... Hadde jo vært fantastisk om dette går seg til... Nå er nettene våre veldig varierte, og noen ganger vil han ha mat kl 00.30 allerede. Hvor mange ganger i døgnet ammer du omtrent? Gutten min spiser ca 6 ganger, og tar begge bryst til hvert måltid... Forøvrig tror jeg ikke det er unormalt at de sover så lenge uten mat.....
oktoberjenta08 Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. januar 2009 takk for svar Er bare redd for at produksjonen skal gå ned og jeg må begynne å stresse for å få den opp igjen.. Jeg ammer ca 6 ganger hver dag jeg også. Hun tar begge bryst til hvert måltid. Måtte pumpe meg i dag tidlig for da va det nok med det ene brystet. Krysser fingrene for at dette fortsetter da Er jo helt perfekt hvis hun klarer å lære seg en slik døgnrytme så tidlig!!
mamma til blå -08 og rosa -11 Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 Tror noen babyer sover hele natta fra de er ganske så små, du må bare nyte det Vår gutt på 3 1/2 mnd gjorde også det en stund, men har begynt å våkne mer nå, tror ikke melka metter nok lenger, så vurderer å begynne med grøt om ikke så lenge.. Men over til brystspreng..! Jeg bruker ofte å pumpe meg litt før jeg legger meg, da mine bryst aldri begynte å regulere melkemengden til mindre om natta. Våknet opp med brystspreng maaange morgener på rad, så orket ikke det lenger.. Pumper ikke ut mye (30-40-50 ml) pr bryst men utrolig som det hjelper.. Min gutt pleier å sovne ved 21-tiden og sover da til 4-5-6, varierer litt.. For min del fikk jeg mindre melk når jeg ikke pumpet meg og lot brystsprengen herje på morgenen. Så derfor synes jeg ikke det gjør noe å pumpe, bedre med litt for mye enn litt for lite melk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå