litjpia77 og lillegull07 Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Hva med en liten uhøytidelig presentasjon for oss som er inne på sidenen nå om dagen? Vet det var det forrige gang jeg var inne her, for 2,5 år siden. (Mulig dere nettopp har hatt det, da.) Litt om hvorfor man trenger hjelp, om man har barn, hva man jobber med, hvor man bor... Kort sagt, det man har lyst å fortelle. Jeg har ei nydelig datter fra før som ble til etter vårt første forsøk i 2006. Jeg har endometriose og høy FSH, som er årsakene til at vi trenger hjelp til det som for mange er verdens letteste ting! Holder på med første søskenforsøk nå. Jobber som sykepleier (nattevakt). Bor i Trondheim. Jeg er 31 år.
meg83 Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Hei! Koselig initiativ! Jeg er 25 år, gift, opprinnelig fra østlandet, men bor i Bergen. Jobber i barnehage og tar litt videreutdanning ved siden av. Har ingen barn fra før, og er nå på vei mot første AIH, først og fremst pga. PCOS.
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Hei! Ja, flott intiativ! Jeg er 31 år, er samboer og har ingen barn. Jeg jobber som ambulansesjåfør og studerer sykepleie, så dette prosjektet her blir mye "gratisinfo" til hovedoppgaven min til neste år, da jeg skal skrive om inferilitet. Vi skal ta ICSI på St. Olavs, ca i mars/april. Har forøvig ei svigerinne som har ringt inn mens nå i januar, så håper at det går bra, så får vi gå gravid sammen, det var det som var planen da vi begynte å prøve for en god del år siden også.. He, he..
snuffe Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Heisann! Jeg er 27, bor i Oslo. Kan ikke få biologiske barn med min partner, siden vi er kvinner begge to, og et par inseminasjonsforsøk har ikke gitt suksess. Har endometriose og litt gretten lutealfase. Nettopp hatt første IVF ved Nordica i København, innsett i går, så nå er det vel bare å vente et par uker. Ingen barn fra før.
Lund73 Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 Hei, hei. Jeg er 35 år, gift, ingen barn, bor i nordland og jobber i barnehage. Vi trenger hjelp pga lavt antall sedceller, og hoder nå på med tredje icsi. Begynner å bli noen år vi også har holdt på, så nå krysser vi alt som kan krysse og håper på at det klaffer denne gangen....:-)
♥ lillemin ♥ Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 Spennende med presentasjon! Jeg er 25 år, gift og er fra Oslo, har ingen barn fra før. Skal ringe inn mens nå i januar og deretter bærer det avgårde med spray og sprøyter før vi får vårt første icsi forsøk (han har særdeles dårlige svømmere). Ellers jobber jeg som ped.leder i barnehage (krible krible)!
lillebie på`n igjen Skrevet 10. januar 2009 #7 Skrevet 10. januar 2009 Jeg er en jente på 25 som holder til litt i utkanten av Oslo, jobber som saksbehandler og er registrert partner med kona mi, som er 30! Vi har ingen barn fra før:o( Jeg har tette eggledere, og holder til på Nordica i København. Vi har har 2 IVF forsøk bak oss + ett avbrutt, og starter å spraye om litt under en måned, og starter da med vårt 3 IVF forsøk! På det tredje skal det skje )
L<3E<3 Skrevet 10. januar 2009 #8 Skrevet 10. januar 2009 Jeg er en jente på 20 år, blir 21 i februar. jeg har ingen barn fra før, har ein samboer som er 28år, han har ein nydelig sønn på 7år. jeg jobber som omsorgsarbeider. bor i Rissa. Skal ha vårt 1 IVF nå. skal ha uttak mandag 12.01.09. hører til st.olav:)
fostermor*stolt mamma* Skrevet 10. januar 2009 #9 Skrevet 10. januar 2009 så koselig da:) Jeg er 27 år og har vært gift med barndomskjæresten i 3 år. et fosterbarn på under 5 år og en haug med dyr, men ingen egne barn da han har dårlige svømmere. Har prøvd i 7 år å få egne barn, men får nå hjelp på klinikk Hausken hvor vi imorgen setter igang med nesespray for vår første ICSI. Vi bor i østfold hvor jeg jobber som arbeidterapeut og utdanner meg innen dyreassistert terapi.
jmca Skrevet 10. januar 2009 #10 Skrevet 10. januar 2009 Heia! Jeg er 25 år og bor i Stavanger, her jobber jeg som sosionom i psykiatrien. Etter to år som prøvere og to exu med fjerning av begge eggledere er vi klar for vår første IVF. Starter på spray i morgen:)
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #11 Skrevet 10. januar 2009 Jeg er 27 år, har vært gravid (uten hjelp) 5 ganger, men har bare ett barn. Vi har litt genetiske problemer, og det er derfor 50% sjangs for at det går galt hver gang vi prøver. Vi har altså ikke problemer med å bli gravide, men problemer med å fullføre graviditeten. I 2005 søkte vi om støtte til PDG behandling i utlandet (da det ikke er lov i Norge), og nå er vi i gang. Holder til på Karolinska i Sverige, og krysser alt for at det går bra Ellers er jeg trønder, men da gubben kommer fra Østlandet, ble det til at vi havna her. Har vært gift i 3 år og jobber som blomsterdekoratør.
ES76 Skrevet 10. januar 2009 #12 Skrevet 10. januar 2009 Hei, hei:) Jeg er 32 år, har ingen barn - er gift på fjerde året med han jeg møtte i russetiden:) Jeg jobber som designer. Bor i Oslo. Vi vet ikke årsaken til at vi fortsatt er barnløse - har to AIH og én mislykket IVF bak oss. Igang med 2. forsøk nå.
*stjernebaby ønskes* Skrevet 10. januar 2009 #13 Skrevet 10. januar 2009 så morro å lese om alle sammen og deres historier jeg er snart 23, gift, ingen barn fra før, har pco og bor i buskerud holder på med tredje AIH forsøket nå, så håper spira sitter og bilr sittende har vært gravid to ganger men begge gangene har jeg mista. Lykke til alle sammen
Solar78 Skrevet 10. januar 2009 #14 Skrevet 10. januar 2009 Flott initiativ altså! Jeg er ei jente på 30 år som bor sammen med min samboer jeg har vært sammen med siden jeg var 15 år. Vi er opprinnelig fra Østfold begge to, men bor i Oslo pga. jobb. Vi har ingen barn og har prøvd i llitt over 4 år nå. Har PCOS og har prøvd metformin, pergotime og LAP. Ble gravid etter første enkle pergo som dessverre endte i en SA i 7. uke (2006). Nå er vi i gang med vårt 1.IVF forsøk. Begynte på spray 15/12 og skal til UL 14/1. Dersom alt ser ok ut da begynner jeg med sprøyter samme dag og vil ha egguttak i uke 5. Veldig spennede! Jeg begynte også med soneterapi før jul, håper det hjelper )
Lillekatt2ivf:-( Skrevet 10. januar 2009 #15 Skrevet 10. januar 2009 Jeg er ei jente på snart 26 med samboer på 27, bor i Lillestrøm sammen med hunden vår. Ingen barn, prøvd siden desember 05. Hatt en mislykket lap hvor de havnet i buken tre ganger, samt utallige undersøkelser, både vanlige og mindre vanlige... Jeg er tett ser det ut til, hehe.... Begynte på sprøytene i 1. forsøk for IVF nå på torsdag, har UL på tirsdag... Blir spennende!
MK73 Skrevet 11. januar 2009 #16 Skrevet 11. januar 2009 Er 35 år, kommer fra Vestlandet, men bor i Oslo, sammen med kjæresten min gjennom snart 14 år. Sluttet på p-pillen i juni 2004, så vi har holdt på en stund - det er leeenge siden jeg sluttet å telle antall pp. Vi er uforklarlig barnløse, dvs vi har vært gjennom det aller meste som kan gjøres av utredning uten at det er funnet "feil" ved noen av oss. Vi har vært gjennom 5 IVF/ICSI (4 ordinære og et fryseforsøk). På det siste ble vi endelig gravide, med tvillinger. Dessverre gikk det galt. Jeg mistet den første i MA da jeg var nesten 9 uker, og så mistet jeg den lille gutten vår (den andre tvillingen) i SA da jeg var 12 uker på vei (rett før jul). Han levde i over 5 minutter da han ble født på badet hjemme. Når mensen kommer og Riksen og Aleris forhåpentligvis har sagt OK så starter vi opp igjen i februar.
lisja Skrevet 11. januar 2009 #17 Skrevet 11. januar 2009 Er på mitt 29 år. Kjem frå og bur på vestlandet. Har vore gift i tre år til sommaren, vore kjærste med mannen min sidan eg var 17. Vi har vore prøvarar sidan 2003. Vi er og såkalla uforklarleg barnlause. Vart henvist direkte til ivf etter utredning då vi hadde prøvd så lenge på eiga hand utan resultat. Hadde vårt første ordinere forsøk ved kk på Haukeland oktober 2008. Det resulterte i jubelrop og stor glede då graviditet vart bekrefta, men gleda varte dessverre ikkje lenge, SA i veke 5. Er no klar for fryseforsøk i februar, har fem fine egg på frys:) Forhåpentlegvis går det rette vegen, og vi får det etterlengta barnet vårt i 2009.
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 11. januar 2009 #18 Skrevet 11. januar 2009 Godt nytt år til alle dere håpefulle her inne:):)Masse lykke til alle sammen:) Jente, 34 år.Bor rett utenfor Lillestrøm. Samboer (12 års dag i dag,vi:) og sammen har vi en skjønn datter på 8 år. Den gang ble jeg gravid den første kvelden vi prøvde:)....siden ingen graviditet. Fjerne Levonova hormonspiral i mai -06, og har vært prøvere siden det. Jeg har tatt laparoskopi og andre prøver og undersøkelser, Finner ingen feil verken ved meg eller min kjære samboer. Altså:...uforklarlig infertilitet. Vært gjennom 2 Pergotimekurer m/Ovitrelle injeksjoner, uten hell. Er i gang på Riksen, og starter forhåpentligvis på spray i slutten av januar/begynnelsen av februar....
kristine76 Skrevet 11. januar 2009 #19 Skrevet 11. januar 2009 Dette var et bra initiativ. Spennende å lese om dere alle. Jente, 33 år. Bor i Buskerud. Vi har prøvd siden 2006. Skal inn til samtale på riksen om fire dager for å få vite datoen for oppstart av ICSI/TESA. Det er første gang vi prøver dette. Håper at det ikke er lang ventetid. Vi har drevet med utredninger i ett år nå. Lykke til til dere alle!!!!
Lady-alice Skrevet 11. januar 2009 #20 Skrevet 11. januar 2009 hei=)jeg er 25 år og er lykkelig gift med min store kjærlighet som er 28(snart 29 år)vi bor og kommer fra hedmark vi giftet oss i 2006 vi har ønsket oss barn og prøvd i 5-6 år ,så håper snart at det er vår tur=) Vi skal nå gjennom vårt første IVF forsøk. Begynte på spray 21.desember.2008 sprøyter 7.januar. 2009 GU 15.januar. 2009 uttak uke 4. 2009
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 11. januar 2009 #21 Skrevet 11. januar 2009 Lykke til:) Du ligger litt foran meg i løypa:)Lykke til på ultralyden på tirsdag:)...ser at vi bor i nærheten av hverandre.....er du på Riksen???
babysoon? Skrevet 13. januar 2009 #22 Skrevet 13. januar 2009 Hei! Jeg er 25 år, gift og vi holder på med vårt første forsøk nå. dvs jeg venter på å begynne på spray! veldig spent. Vi har vel egentlig vært prøvere siden 2004 da jeg hadde en MA. Vi holder til på vestlander, og Haugesund Sykehus. Lykke til, damer!
meg83 Skrevet 31. januar 2009 #23 Skrevet 31. januar 2009 Hei Fant igjen denne.. Tenkte det kunne være greit å få den opp hit igjen, bl.a. med tanke på alle nye?! Ser forresten at det er mange som er ung og gift -koselig Min karriere på BiM begynte faktisk på bryllupsforumet, lenge før vi tenkte på barn =)
Frk.Ella Skrevet 31. januar 2009 #24 Skrevet 31. januar 2009 Det va koselig å få vite litt mer om dere:) Jeg er fra Kristiansand, 29 år og samboer gjennom 6 år. Vi har prøvd å få barn i 3 år og nå viste det seg at han har dårlige svømmere.. Vi holder på med vårt første IVF forsøk ved klinikk Hasken. Er kjempefornøyd med folkene som jobber der! Er i dag på rugedag 11, med ingen symptomer. Idag kjøper jeg testen, og regner med jeg tar den te mandag:)
Nemi83 Skrevet 31. januar 2009 #25 Skrevet 31. januar 2009 Så kjekkt å lese! Jeg er ei jente på 25 fra sandnes (rogaland) og er gift på 4året med min kjæreste igjennom 11 år. Ingen barn. Vi har vært prøvere siden 2006, jeg har pco og han har litt uregelmessige svømmere. Vi skal igang med icsi på vårt tredje forsøk, har 1avbrutt ivf, 2ivf SA,og et avbrutt frys. Så nå krysser jeg alle fingrer og tær for dette tredje forsøket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå