Anonym bruker Skrevet 10. januar 2009 #1 Del Skrevet 10. januar 2009 jeg ble vist gravid for 3 gang og det venter meg planlagt ks. Det som beskymrer meg mest er det at jeg er overvektig fra før da jeg ble gravid og ble ikke kvitt disse kiloene .Det er snakk om 30 kilo mer på lår,rumpe beina ja mest der :-). Er redd for at jeg kan hevne med svangerskapsforgiftning når jeg kommer ut i svangerskapet. Nå er jeg bare 7 uker på vei ,og tenker på personlig trener og trening på SATS? Hjelper det og gå ned i vekt før jeg skal ha planlagt ks 15 august??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139416743-gravid-med-nr3-planlagt-ks-og-overvektig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emblaa Skrevet 11. januar 2009 #2 Del Skrevet 11. januar 2009 Du skal ikke slanke deg når du går gravid, men du kan prøve å ikke gå opp i vekt. Personlig trener er veldig dyrt, men sikkert en god idé dersom du ikke da kan alliere deg med venninner, evt danne ei barselgruppe med noen som du kan trene med. Husk at alle monner drar, og du skal bare trene lett til moderat når du er gravid, særlig viss du er utrent. Siden du er overvektig, så er svømming, vannaerobic, gå turer, sykling osv. fint for deg, det samme vil pilates, yoga osv være. Jeg er også overvektig og skal ha mitt andre keisersnitt. I første graviditet veide jeg ca 90 kg, men la bare på meg 3,5 kg i løpet av svangerskapet, og er nå 10 kg lettere enn jeg var før første graviditet. Jeg svømte meg gjennom svangerskapet, med tre til fire økter per uke, men for deg som har to fra før, så vil kanskje gåturer med vogn passe bedre? Sønnen min blei forløst med akutt keisersnitt, og denne gang skal jeg ha planlagt keisersnitt i juni. Jeg plages veldig med svangerskapskvalme og svangerskapsrelatert høyt blodtrykk, og satser nå på å begynne å svømme igjen (bare kvalmen får gitt seg litt...) Er sykemeldt fram til fødsel også i dette svangerskapet, og sønnen min på ett år er i barnehage, så jeg kan trene på dagtid. Har du hatt svangerskapsforgiftning tidligere? Husk at dersom du ikke har hatt det før, så er sjansene minimale denne gang, da risikoen er størst i første svangerskap. Dersom det er samme barnefar med alle tre, så er risikoen svært liten. Vet at Grethe Roede har et opplegg der de hjelper deg til å ikke gå opp i vekt gjennom svangerskapet. Kunne det vært noe for deg? Ønsker deg lykke til, gled deg over graviditeten, og ikke bekymre deg så mye for vekta, men å holde deg sunn, i god form og frisk. Ha oppskårne grønnsaker som du liker i ei skål med vann i kjøleskapet, og alltid masse god frukt i ei skål på stuebordet. Det funker iallfall her i huset! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139416743-gravid-med-nr3-planlagt-ks-og-overvektig/#findComment-139424955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2009 #3 Del Skrevet 11. januar 2009 tusen takk for disse flotte svarene ! Jeg har ikke har noe svangerskapforgiftning før og derfor jeg var litt usikker. Og det er samme faren til dette barnet også. Vet ikke helt når Grethe Roede holder disse kursene,siden jeg jobbe, Men kan i så fall sjekke ut. Lurer på en ting, er veldig trøtt om dagene og helt utslitt på jobben,og ikke snakk om kvalmen. Så lurer jeg på om det er god nok grunn til og sykemelder seg ???? Jeg stresser litt på jobben siden jeg jobber i barnehagen og kommer hjem helt utslitt og knust ,har ikke krefter til noe, må liksom legge meg med engang. tenkte på det med trening ,tok inn argomet sykkel inn i stuen så vi få se om det hjelper ,ellers tror jeg bestemmer meg og svømme 3 ganger i uken . Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139416743-gravid-med-nr3-planlagt-ks-og-overvektig/#findComment-139425121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå