La vita è bella <3 Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Syns hun har vært litt treg motorisk, litt lite "interessert", men de siste par dagene har hun strevet og strevet, nesten vært rundt, bare de tunge hodet som ikke ville være med. Men plutselig klarte hun det! Og mamma jublet! Hehe.. Spent på hvor snart hun skjønner sammenhengen og klarer å rulle tilbake. Tippet over tidligere på dagen, og bare klart det et par ganger tidligere for leenge siden. Hun er 4,5 mnd.
angelwings Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Gratulerer! :-D Bare vent til hun gjør dette bevisst og ruller att og fram hele tiden. Da får man plutselig mye å henge fingra i! :-) Moro det!
jippii Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 er 4,5måned tregt?? Vår baby er 6 måneder og ruller ikke enda. (korrigert 5 måneder)
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Det er da ikke tregt. Jenta mi er 5 mnd og 1 uke og har enda ikke ruller fra rygg til mage, får ikke med seg hodet : ) Men hun ruller fra mage til rygg, men det er litt mer tyngdekraft,da.....hehe. Hun bare lener seg til siden også ruller hun rundt.
Lottes mamma Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 Treg motorisk? Stakkar, du har ikke litt høye forventninger da? Lotte snudde seg ikke før hun var 6 mnd., og det er normalt. Noen snur seg ikke før de er over 7 mnd. La barnet ditt utvikle seg i eget tempo, det er ikke tregt - bare normalt!
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 Sønnen min var forresten litt eldre enn snuppa før han snudde seg fra rygg til mage og han gikk på 1-årsdagen sin : )
La vita è bella <3 Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. januar 2009 Woops, føler jeg må forklare meg litt her, ser at jeg misforstås.. Det jeg mente med å sei at hun er treg er ikke verken at jeg mener at hun er treg for alderen eller at jeg har høye forventninger. Akkurat det utsagnet har vel ikke så mye med overskrifta å gjøre.. Hun har bare hatt en god "pause" på den motoriske utviklinga på en stund (og da selvfølgelig utviklet seg på andre måter), så syns bare det var så morsomt at hun pluselig fant ut at hun kunne komme seg over på magen ved egen hjelp....
lillespire08+10 Skrevet 10. januar 2009 #8 Skrevet 10. januar 2009 okei.... ble litt paff når jeg leste innlegget ditt først ja. Gutten min er 5 mnd neste uke, og har fortsatt ikke rullet seg rundt, men jeg har ikke tenkt tanken engang på at han er "treg motorisk"!
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 10. januar 2009 #9 Skrevet 10. januar 2009 Må si jeg og ble litt paff av den der ja... Snuppa her er snart 8 mnd og rulla først fra rygg til mage da hun var 7 mnd... Hun har vel og merke ligget med sånn hoftepute i 4 mnd da, men allikevel. Første snuppa var vel litt over 5 mnd da hun rulla den turen. Men fikk med meg forklaringa, så da skjønner jeg...
La vita è bella <3 Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 10. januar 2009 Det er jo sånn at de ikke utvikler alt på en gang. Noen er veldig raske motorisk (ruller rundt, trives på magen, leker osv), mens andre kan ligge lenge og utforske stemmen din osv. og omvent. Derfor man sier alt er "normalt". Ungene utvikler alt i forskjellig tempo... Snuppa mi har lenge ligget rolig på golvet og lekt med leker hun har fått tak i samtidig som hun har pratet med de og utforska stemmen med både høye hyl og søte små lyder. Derfor jeg syns det var litt morsomt at hun plutselig fant ut at hun kunne rulle rundt.... Æsj, jeg vet ikke om jeg fikk til å forklare, men poenget er vel at jeg ikke har noen forventninger (men synes det er fantastisk moro når snuppa gjør nye triks) og at alle utvikler seg i forskjellig tempo. Basta!
Lottes mamma Skrevet 10. januar 2009 #11 Skrevet 10. januar 2009 Ok:) Da skjønner jeg! Noen er selvføgelig tidligere enn andre, uten at det bør ha noe å si for vdere utvikling. Noen ganger kan det bare virke som om mange her inne tror at dersom barnet ikke har rulla ved 4 mnd., så er barnet unormalt. Jeg begynte å lure på Lotte selv jeg når hun var 5 mnd og ikke hadde rulla, netopp fordi det på den tiden hadde vært flere innlegg her inne hvor det var mange babyer som rullet ved 3-4 mnd. Kjempegøy å følge med de små ja, og helt enig i at det er fantastisk når de gjør nye krumspring:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå