<3 coccinelle Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Vi har ikke ofte spysjuke i hus, men nå spyr storebror og babyen lå på gulvet ikke langt unna. Mange som har hatt det hos søsken og unngått at babyen ble syk?
angelwings Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Heisann :-) Jada, her hadde vi besøk en dag av et barn som blei dårlig hos oss. Huff! Men faktisk, det har gått kjempebra! Vi har vaska badet, og jeg har vært ekstremt nøye på håndhygiene på oss. Håndhygiene er kjempeviktig! Så hold storebror unna babyen mest mulig mens han er syk, og pass på god håndhygiene! Vask gjerne håndtakene på vask, toalett osv kontinuerlig mens det pågår sykdom i huset :-) Høres kanskje hysterisk ut, men jeg f.eks har ikke hatt omgangssyke siden 1997 ;-D
2SmåTroll Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Vet ikke helt om det er noe og gjøre for å ungå det. Men kan jo fortelle hvordan det var her når tulla hadde spysjuken. Jeg var sikker på at jeg skulle dø, følte meg skikkelig dårlig. Tulla på da 6 mnd fikk det noen dager etter meg. Litt lite matlyst den ene dagen, spydde 2 ganger, men var ellers i godt humør og merket lite på henne. Så tror de små tåler mer, eller så rammes de ikke så hardt.
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Huff, da. God håndhygiene og hold storebror borte fra babyen de neste dagene. Når sønnen min var rundt 8 mnd fikk han, sambo og jeg omgangsyke. Sønnen min var helt fin i formen mellom oppkasten og diareen, mens sambo og jeg lå på hver vår sofa og ynka oss i smerter. Det var helt grusomt for oss (verste omgangsyken jeg noensinne har hatt) mens for lillegutt var det helt greit...hehe. De blir som regel ikke så hardt rammet som større barn og voksne. God bedring : )
mammantilmariusogalexander Skrevet 11. januar 2009 #5 Skrevet 11. januar 2009 Hei. Veit ikke hvordan det har gått med babyen din frem til nå jeg, men du hadde vel kanskje merket noe nå hvis den lille har blitt smittet. Spysyke er jo veldig smittsomt og det er jo nesten umulig å unngå at alle i huset får det. Sånn som meg selv da hadde ikke kastet opp siden jeg var barn, men når jeg selv fikk barn så var det ikke til å unngå. Både jeg og samboer har hver gang også blitt syke. men gudskjelov så er det år siden sist gang- Men da vi fikk det da så var det også storebror som begynte. to dager etter var det meg og tre dager deretter igjen var det samboer. Men den lille babyen vår som da var tre uker fikk det faktisk ikke, noe som jeg da var veldig glad for- Håper det har gått bra for deg også-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå