Gå til innhold

Flere med ekstrem svangerskapskvalme?

Anbefalte innlegg

Hatt det i over 1 uke nå, og begynner å bli lei. Kaster ikke så mye opp, men brekker meg hele døgnet. Får ikke i meg mye mat for brekker meg bare jeg tenker på mat. Jeg er glad for å ha symptomer siden jeg ikke har att det i tidligere graviditeter og det har da gått galt, så jeg tar dette som et godt tegn. Men samtidig føler jeg at dette går utover livskvaliteten min. Klarer ikke noen ting, er på sofaen hele dagen. Sover mye, er kvalm hver gang jeg våkner. Har prøvd å gå tur, men da begynner jeg bare å brekke meg.

Noen andre?

Fortsetter under...

eh. hva skal jeg si. du begynte tidlig som meg å bli dårlig ja. håper virkelig ikke at du skal gå gjennom det jeg har gjort å så lenge jeg har gjort. for min del har det gått på psyken løs, å jeg har ei som kommer hjem til meg en gang i uka pga jeg ikke kommer meg ut av hus,utenom når jeg må som på kontroller å over doskåla når jeg er hjemme igjen. så hvis du begynner å slite psykisk,så gå å få hjelp å ikke sitt å la psyken dvele på deg.del dine negative tanker med noen så du ikke sitter alene med dem.

hvis du spyr veldig,så burde du ikke nøle med å forlange kvalmestillende av legen.hvis ikke han vil gi deg,så forlang en rekvisisjon til lege på sykehuset. du får kvalmestillende likevel om du blir innlagt for næring.

ellers er det vel forskjellig hva man kan spise når man er så dårlig. for min del har det gått på saftis,melon,sjokolademelk,loff. må nesten prøve deg fram. er tortur å være så desperat sulten hele tiden.

begynte som deg med å brekke meg for alt.alt fra lukter til å tenke på henge opp klesvask til å se samboer bære tunge ting til høye lyder.

skriv gjerne hvordan det går med deg....

• 2 måneder senere...

Jeg er 8+3 og har de siste 3 ukene vært så utrolig plaget med kvalme at jeg faktisk har vært sengeliggende og har gått ned 10kg. har fått ketoner i urinen og er superplaget. Legen ville ikke skrive ut kvalmestillende til meg, i går dro jeg på legevakten da klarte jeg ikke mer, hadde da fått i meg 2dl væske på 1 døgn og kastet opp ca 10-15x i timen. Han ville legge meg inn, men ble enig om å forsøke afipran, og det hjelper litt. Har i dag klart å spise 2 knekkebrød... fantastisk!! Så det er noe som hjelper. Synes frisk frukt kan virke lindrende.

Lykke til!!

heia. har selv hatt hyperemesis. ble lagt inn og satt på kvalmestillende medikament, det hjalp litt. Etter 14 dager dro jeg til osteopat, supereffektivt! Nå 14 dager senere er jeg ikke kvalm bare jeg tar det helt med ro!!!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...