Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som kan forklare meg hvordan det fungere og når vet man at man har el når man temper??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat begynt å tempe. Hver morgen før jeg står opp tar jeg tempen vaginalt. Man kan gjøre det i munnen og i rompa også, men har hørt mange som sier at det ikke alltid er like enkelt å få riktig temp hvis man gjør det i munnen så derfor gjør jeg det vaginalt.

Kjøpte et vanlig termometer på apoteket. Burde vel kanskje ha et med to desimaler, men tror det funker greit nok det kjøpte.

Sånn jeg har forstått det synker tempen litt den dagen du har el for så å stige igjen etter el. Men jeg er nybegynner her så ingen expert ennå;)

Du kan lese om måling av basaltemp på pernille sine sider.

http://www.pernille.info/bbt.htm

Ser vi er like gamle:) Prøvd lenge? jeg har ikke menstruasjon og har akkurat tatt min første aku time og hun foreslo temping for å kartlegge litt mer hvor jeg ligger an=)

Skrevet

takk for svaret..vi er nettopp ferdig med 3. dobbel pergokur.. jeg er ikke helt sikker på om jeg har el akk når legen har sagt jeg har det, så tenkte det kunne være greit og kontrollere det selv...har dere prøvd lenge?

hvordan syne sdu det funket med aku? jeg har prøvd det, men synes ikke det var det helt store, men ikke der ikke så lenge heller da..

Skrevet

Mm.. har ikke tempet så lenge men syns det er ganske greit å vite hvordan det ligger an. Så slipper jeg å gå forhåpninger hele tiden. Tempen er jo lav for det meste da:/

Vi har en gutt fra før. Har prøvd på nr 2 i litt over 3 mnd. Men føler jo det er litt håpløst uten mensen og el da. Har dere prøvd lenge? Du får jo sikkert el med pergo, selv om jeg forstår at du tviler. Har du ikke menstruasjon du heller?

Skrevet

Syns foresten at akupunktur timen var helt grei. Fikk faktisk slimete utflod med pittelitt blod i 3 dager etterpå. Om det var pga aku timen, er jo ikke godt å vite, men:)

Skal gå en gang i uka en periode nå så får vi ser hvordan det går. Merker jeg ingen forskjell kutter jeg det sikkert ut. Håper hun klarer å få i gang systemet igjen. Gikk du mange timer da? må vel ta en del timer for effekt kanskje,,

Skrevet

jeg mistet mensen når jeg var 19, og har ikke brukt prevensjon siden det. har vel ikke akk gått aktivit inn for å få barn, siden jeg ikke har hatt mens osv de årene. begynte på pergo i agust i fjor, men ingenting har hendt enda.

ja, jeg har el, men jeg er ikke helt sikker på om den er akk da legen sa til meg at jeg skulle ha den. så det kan være greit å sjekke opp litt selv.

hva er det som gjør at dere har problemer med å bli gravide?

så flott at du synes det har effekt. jeg gikk ikke lenge, og det kan ha mye med akupunktøren å gjøre. likte ikke henne helt...

du må gjerne sende en pm, jeg finner ikke helt ut hvordan jeg starer en sånn en samtale...hehe

Skrevet

PM sendt! gå inn på din side der kan du lese den:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...