Gå til innhold

Noen som har vært igjennom falsk mandel operasjon på sine små??????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi skal opereres for falsk mandel nå i slutten av januar hun er 2,3 år.

Gruer meg virkelig til å se henne i narkosen, kommer til å grine :(

Noen som har vært igjennom dette???

Går det bra, blir de raskt bra igjen og hvordan takler de narkosen????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår har hatt det. Gikk strålende det. Ikke noe å grue seg til:) Selv om alle mødre er litt spente uansett, og narkose ikke er noe å kimse (tross at bilturen til legen nok er mer risikofylt enn narkosen)..

Sånn gikk det for oss:

Av en eller grunn synes snuppa vår at det er litt stas med sprøyte, så når de satte veneflonen fulgte hun skikkelig med. Hun sovnet på entotre i armene mine. Da løftet de henne opp på operasjonsbordet, mens vi gikk ut. Det var bare persienner der, så vi fikk se hele prosessen gjennom en sprekk. Virkelig ikke noe farlig:) De la henne godt bakpå og førte en slange ned i halsen, og så skrapte de bort de falske mandlene omtrent som om man skjører ostskiver med ostehøvelen. Det som tar mest tid er å stoppe blødningen etterpå, men selv det er fort gjort. Så ble hun lagt på en seng for oppvåkning. Tok litt tid før hun våknet av seg selv, så hun lå og slappet av med litt oksygen.

Da hun våknet var hun litt sutrete, men hun hadde ikke vondt i halsen.Blødde litt fra nesen, og ikke unormalt om de kan hoste opp litt blod.. Hun skjønte og merket aldri noe til at de hadde tatt bort noe i halsen. Hun var litt sutrete den dagen fordi hun nok kjente narkosen sitte i kroppen, og følte seg veldig trøtt, men ingen smerter. Spurte flere ganger om hun hadde vondt i beinet, tåa, magen, fingern og så i halsen - sånn for å utelukke at hun skulle si ja fordi hun tror det var det "riktige" å si der og da.... Om du skjønner hva jeg mente med det?

Så dette går bra. Vi må nok tilbake for å ta mandlene etterhvert, og det merker de sikkert litt mer til i etterkant. Men har skjønt at det er myyye verre å ta mandlene som voksen.

Lykke til:)

Skrevet

Begge de to eldste mine har vært igjennom den "oprasjonen" to ganger faktisk.

Går veldig kjapt og greit, som hun over skriver. Mine var i hundre i løpet av samme dagen første gangen de gjorde det. Da var de 2år,men hun eldste fjernet for 2.gang nå i desember og da var hun dårlig i nesten en uke. Det var fordi hun var blitt eldre, var beskjeden jeg fikk (5år)

De har og fjernet mandlene, noe som var mer smertefult og som endte opp med sykehus opphold for begge to. Eldste pga alt for lavt væskeinntak og blodsukker på ca2, og andremann pga at såret åpnet seg i løpet av det første døgnet.

Går nå og venter på at vesla skal bli stor nok til og få sine mandler fjernet.

Uansett, lykke til!! Det kommer til og gå kjempe fint =)

Skrevet

Hun skal jo opereres for mandlene også men det blir om ca 6 mnd tid. Legen har sendt henvisning til sykehuset. Men da blir hun lagt inn for natten pga stor blødningsfare.

Godt å høre at hun ikke blir helt utanfor av dette inngrepet:)

Det blir nokk værst for meg:(

Skrevet

Har ikkje vert gjennom det samme, men her tok guttungen polypper i oktober.

Gikk egentlig greit, var ikkje kjekt å sjå at han sovna på operasjonsbenken:( Men gikk fint. Satt og venta en times tid så kom dei å henta meg. Da var han nettopp våkna, han var kjempe sint. Han var veldig sløv og kunne ikkje stå. Så det vart noken knall og fall sia han ikkje ville sitte på fange mitt. Men gikk fort over:)

Han fikk et glas vaten med isbita så han styra me ei god stund.

Så her gikk det fint med narkose, ingen problemer:)

Skrevet

sønnen min skal gjennom dette i morgen,og jeg føler jeg går på nåler idag.gruer meg sinnsykt.han skal fjerne falsk mandel og legge inn dren i ørene.jeg har 2 uker til termin på nestemann,så er nervøs for at jeg skal stresse igang en fødsel mens jeg venter.hehe.hormonell i tillegg,så kommer sikkert til å grine meg gjennom hele dagen

Skrevet

Sønnen min gjorde fjernet falsk mandel og lagde et snitt i ørene så væske kunne renne ut da han var ca. 1 år og 5 mnd, gikk veldig fint, hylte mye akkurat da han våknet av narkosen, fikk ham til slutt til å sove mer i vognen, og da han våknet ordentlig var han mye bedre. Hadde litt vondt de første dagene, fikk Paracet og spiste mye bløt mat, og var snart i full fart igjen !! Lykke til !

Skrevet

Gutten min var hysterisk da han våkna fra narkosen. Det kan de bli hvis de våkner for fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...