SusieQ Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Nå begynner jeg å bli temmelig sliten her. Har ei datter på 8 mnd som får masse mat om dagen. Hun sover altså ikke sammenhengende om natta. Er oppe enten hver eller annen hver time hele natta og må ha pupp for å roe seg. Hun bruker tar ikke smokk og har derfor få andre måter å roe henne ned på. Har trodd at det kanskje var tenner på vei, men dette har nå holdt på i tre mnd. Siden like før vi startet på fast mat. Er det noen som har noen tips eller ideer om hva dette kan være og hvordan få henne til å sove? Har ikke noe særlig lyst på noen skrikekur.
månesol Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Min er nå blitt 9 1/2mnd! Må nok kanskje en liten skrikekur til for dere.... Min var også akurrat slik når han var 7og8mnd! Tok en liten skrikekur på ham da.. Begynt med litt faste rutiner på dagen ca slik: M: 7.00 vågne og spise. A: Lege og en snack før lur G: 9.30~10.00 Formiddagslur (1.5 - 2 timer) I: Individuelt –tid til dig. M: 11.30~12.00 Frokost A: Aktivitet G: 14.30~15.00 Eftermiddagslur (1.5 - 2 timer) I: Individuelt –tid til dig. M: 16.00 Snack/frugt. A: Aktivitet. (G: 17.00. Kun hvis nødvendigt 20 min powernap til at få baby igennem aftensmad og bad) I: Individuelt – lave aftensmad M: 18.00 Aftensmad A: Bad (+ Optankningsmåltid kl 19.00 og 21.00 hvis barnet er i tigerspring) G: 19.00~19.30 Godnat I: Individuelt –aftenen er din. Ammer ham altid i søvn på dagen og det går greit enda! Faste rutiner på kveld er viktig, slik at han skjønner det er natt! Her er tannpussen det siste før vi går inn i sengen og synger litt+ ammes om han vil. Deretter masse susser og nattaklemmer før du legger ham ned i sengen sin. La litt lys stå på og gå rolig ut av rommet. Deretter går du inn igjen og trøster etter hhv 3-3-5 og 7 min, og videre hvert 7min dersom han enda skriker... Min har til dd aldri skreket mer enn 20min total, ammmer ham i søvn da om han ikke er sovnet av seg selv enda(noe han stort sett gjør innen 15min). Ved trøst, løfter du henne opp og prater rolig, men ikke la det vare mer enn ett min før du går ut igjen. Etter at jeg begynte med dette sover han ofte helt til kl.0400 før han våkner og ammes, har hele tiden ammet ham igjen de gangene han har våknet , men ser ut som han snart sover nata gjennom av seg selv nå :-). Verd å prøve.
SusieQ Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2009 Tusen takk for svar! Vi har veldig gode rutiner på dagen. Tror kanskje jeg skal ta rådet ditt og ikke amme henne i søvn på kvelden. Legge henne litt før hun vanligvis sovner.... Tusen takk for svar igjen. Godt å høre at flere har vært igjennom dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå