MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Hva gjorde dere for å få de til å spise? Vi har prøvd i perioder, men uten hell. Prøver igjen no, men hun protesterer med en gang hun ser maten. Så tror ikke at det er selve maten som er problemet, men viljen. Hun brekker seg av alt så lenge det ikke er morsmelk. Prøver med tynn grøt, grøt(velling) på flaske, mme, vann, grønnsaksmos og fruktmos. Eneste "maten" hun godtar er kavring...men den sutter hun bare på. Spiser den ikke... Hun er snart 7,5 mnd.... Hun har sovet rundt siden hun var ca 2 mnd, og begynte for ca 2 uker siden å kreve mat om natta. Spiser ca 3 ganger. Noen tips?
*En rosa og en blå* Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Samme lurer jeg på! Tulla vår er straks 6 mnd, og vi har prøvd i snart 2 1/2 uke å introdusere div. grøttyper og fruktmos, men uten hell. Kun pupp. Og hun har også sovet hele natten lenge, men nå har hun begynt å våkne en gang eller to i løpet av kvelden/natten, så spørs om hun begynner å få behov for mer mat.
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Hadde samme problemet her. Nå er snuppa snart 8 mnd, og grøtspisinga går endelig som den skal! MEN, hun våkner fortsatt et par ganger om natta for å få mat... blir gal!! Jeg prøvde lenge å få henne til å spise grøt. Hadde oppi masse forskjellig for å få en bedre smak. Til slutt løsna det, med en god t-skje blåbærsyltetøy oppi. Nå spiser hun ren grøt uten problem. Men sliter som sagt fortsatt med at hun våkner på natta... Hun har sovet hele natta fra hun var ca 1 1/2 mnd, men rundt 7 mnd begynte hun med dette tullet..
Dramatica Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Har en STA kar på 7.5 mnd, har slitt med grøt siden han var 4 mnd. Han nekter å spse den.... Elller, av og til spiser han litt, men ikke mye. Fruktpure spiser han, men ikke når jeg lurer den i grøten. Han spiser heller ikke middag. Han sov hele natta til han var 3.5 mnd... så nå er han oppe 1-2 ganger om natta... (men jeg slutta med pupp på natta da han var rundt 6 mnd, da jeg merka han våknet oftere, sikkert for å få kos pga studie og jobb har jeg slutta å amme nå)
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2009 Mia begynner å protestere når hun ser skjeen eller flaska. Brekker seg når vi tar noe inn i munnen hennes. Igår prøvde pappaen å gi henne MME, og iløpet av en time fikk han i henne ca 20 ml. Og da var det skriking gitt! Måtte dryppe litt og litt i munnen på henne og gi henne smokken slik at hun svelget det.Så skulle stemoren min prøve litt, hun var litt mer bestemt og prøvde å holde flaska i munnen hennes og da spydde hun. Prøvde og med litt fruktmos tidligere på dagen. Der og spydde hun når fikk mer en bittelitt i munnen..... Men til min store overraskelse så gav stemoren min henne en brødbit på str med en halv negl til frokost idag(eg protesterte nå eg, syns den var stor....) men da smatta hun ivei på den og satte ikke noe i halsen...Selv om noe kom ut når hun prøvde å tygge det....brekte seg ikke i hele tatt....Så eg vet ikke hva vi skal gjøre eg.... Rutinene for legging er natt mellom 8og halv 9 og sove til ca 8-9, men nå så våkner hun i 10-halv 11 tida og er våken til ca halv 1, og sover til ca 2 spiser igjen, sover til ca halv 5 spiser og sover til ca 8 og spiser. Og da er det morgen for storebror.... Har prøvd 3 typer morsmelk erstatning og 2 typer grøt med diverse fruktmos i....(og blåbærsyltetøy )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå