Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med barnehager i Solbergelva/Solbergmoen, evt Krokstadelva? Bor på den siden av elva, og da er det mest aktuelt med disse områdene. Finnes jo nå flere barnehager der, men skulle gjerne vite litt om deres erfaringer før vi bestemmer oss for hvor vi søker.

Solbergmoen barnehage, Grinde, Skyttelveien, Stensethalléen??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139414773-barnehager-i-nedre-eiker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også hatt barn i grinde.Var i bunn og grunn veldig fornøyd jeg.Kjempefint uteområde og en koselig barnehage.Og mange trivelige ansatte.

Men noe den barnehagen trenger er litt friskt blod...Det er ikke sjans til å få de til å se litt anderledes på ting,og evt prøve ut litt nytt..desverre...Men for all del.Gutten min hadde det veldig bra der!

Skyttelveien brant jo ned...men den skal bygges opp igjen og skal vistnok stå klar til høsten igjen har jeg hørt.Kjenner to som jobber der.Kjempehyggelige damer.Ellers kjenner jeg kun ei som har hatt begge barna sine der,og hun har ihvertfall vært veldig fornøyd.

Det ligger også en barnehage ved nedre eiker kirke.Dette var tidligere en barnepark,men er nylig bygget om til en liten barnehage på to avdelinger.Under grinde.Veldig hyggelige ansatte der!

Jeg for min del skal søke vesla inn i solbergmoen barnehage.Den er helt ny,og jeg kjenner flere som har barn der.Både på stor og liten avdeling.Samtlige er superfornøyde! Jeg har lest litt ang opplegget deres og det ser veldig bra ut.De har flott lekeområde ute,og skauen rett ved siden av.Og drar mye på tur.Og er desuten opptatt av musikk og bevegelse. Gleder meg til å lære mer om den

Jeg kjenner godt til flere av barnehagene på den sida av elva. I bunn og grunn så kommer det jo an på hva man vil vektlegge.

Skyttelveien følger opplegg fra Reggio Emilia, en type verkstedspedagogikk. En bra barnehage, men man bør jo kunne stå inne for denne måten å jobbe på.

Solbergmoen bhg er helt ny, og mange unge og ferske ansatte. Åpnet i høst, og søker allerede etter ny styrer. Et fint lokale og artige uteleker. Vet at flere ønsker seg vekk derfra, men man må jo regne med litt tid til å få alt til å fungere.

Stensethalléen barnehage ligger som du sier, under Grinde barnehage. Samme styrer, samme årsplang og pedagogiske grunnsyn/retninger. Mange av de ansatte har tidligere jobbet på Grinde.

Grinde barnehage har som tidligere nevnt, et flott uteområde. Mange ansatte som har jobbet lenge, men de har også fått inn mye friskt blod, som bolla pinnsvin etterlyser. Det er 2 nye, unge ped.ledere, og flere nye assistenter i løpet av de siste par årene. Mulig de er litt fastgrodde der oppe, men jeg har opplevd at de er positive til endringer, det tar bare litt tid. Dessuten har de i mange år drevet med mye de ikke er så flinke til å få fram, slike småting som andre trekker fram i sine planer.

Alt i alt så kommer det an på øyet som ser, og hva man liker. Selv opplever jeg at stabilitet blant de voksne, voksne som tar meg som mor på alvor, og barna på alvor, er det absolutt viktigste.

Har barn i Solbergmoen barnehage, og kan ikke få fullrost barnehagen nok.

Spennende uteleker, hyggelig personalet som bryr seg og ser hvert enkelt barn, de ivaretar barnas indiviuelle behov, er mye ute, har egen naturgruppe, er på turer, har egen buss med barneseter slik at de kan frakte barna trygt når de er på tur, finner på koselige ting, og et godt pedagogisk opplegg. Kort sagt en meget bra barnehage! Og personalet som er der har vært der fra barnehagen åpnet, med unntak av daglig leder.

Har ikke erfaring med noen av de andre du nevner, men har erfaring fra Vassenga barnehage. Her blir ikke barna ivaretatt på en så god og individuell måte, det er trangt i lekeområdet og ikke minst deler de det med SFO som ikke alltid er like heldig. Har vært endel utskiftning av personalet der.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...