Rusketuska Skrevet 9. januar 2009 #26 Skrevet 9. januar 2009 Kondolerer så mye ;( Så trist.... Jeg synes "eg ser" med Eidsvåg er en nydelig låt.. Ut i fra det du forteller hadde og kanskje denne låta passa bra...?.... Da jeg mistet broren min, i en alder av 19 år, spilte vi "Imagine" (John Lennon) i begravelsen...(( Verdens vakreste låt.....på godt og vondt...
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 9. januar 2009 #27 Skrevet 9. januar 2009 1st lady - missing you
partyoffive Skrevet 9. januar 2009 #28 Skrevet 9. januar 2009 Kondolerer. I mors begravelse sang vi/spilte salmen "Så ta da mine hender og for meg frem...." Den er veldig passende, om han var religios eller ikke, en nydleig salme som de fleste har hort tidligere og synger med. Vi sang den inne i kirken og også ved avsluttelsen ved graven. Jeg vil alltid huske og forbinde mors begravelse med denne sangen spesiellt selv om det også ble sunget spilt mange andre fine sanger. Den indikerer til meg at hun vil 'bli tatt vare på' dit hun kommer.
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #29 Skrevet 10. januar 2009 Kondolerer... Fine salmer og sanger.... blott en dag, bre dine vida vingar o Jesu øver meg...det er text som over fra Lina Sandell - Carola har gitt ut ett album med hennes tekster. Det er forøvrig tekster som kirke og begravelsesbyrå kjenner til... Time to say godbye... Om dagen aldri kom - Jenny Jenssen den er jo opprinnelig engelsk... Tirna noir - vamp
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #30 Skrevet 10. januar 2009 Aleina, av Halvdan Sivertsen. Den er beregnet på noen som har mistet noen. Så e du borte så e det sant Sundslitt e bandan æ vet vi bandt Æ trudd du sku' gro og bli fri her Æ trudd du sku' leve og bli her Sakta sekunda daga og netter Livet går videre og æ følge etter Så kan æ takke førr det det du ga Leite frem lykka i det som va' Men minna e dårlige våpen Når sorga ligg naken og åpen Sakte sekunda, daga og netter Livet går videre og æ følge etter Vis mæ en vei og ei åpen dør Hjelp mæ nu den som kan bær ei bør Kom ta mæ med, få mæ på beina Æ kan ikke klar det aleina Så e du borte så e det sant Sund slitt e bandan æ vet vi bandt Æ trudd du sku gro og bli fri her Æ trudd du sku leve og bli her Sakte sekunda, daga og netter Livet går videre og æ følge etter
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #31 Skrevet 10. januar 2009 Kondolerer så mye. Da pappa døde leide vi inn en som sang You Raise me up, men ser du vil ha norsk sang. Gje meg handa di, har en flott tekst den brukte vi også. Trøste klem. Kreft er noe dritt :0(
LapScouse Skrevet 10. januar 2009 #32 Skrevet 10. januar 2009 Kondolerer.. Jeg synes dette er en fantastisk fin sang. "Eg har ein engel" av Johannes Kleppevik. Eg har ein engel med meg på vegen Han var der frå fyrste stund Frå vogge til grav han lyser Til slutt i min siste blund. Eg har ein engel med meg på vegen I ungdom og song og vår I livet han fylgjer med meg I gode og tunge år. Eg har ein engel med meg på vegen Når kvelden vert vond å gå Han styrer mitt steg i natta For dagen eg takkar då. Eg har ein engel med meg på vegen Når livet mitt ebbar ut Han syner meg himmelstranda Her er ikkje sorg og sut.
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #33 Skrevet 10. januar 2009 Kondolerer så mye. Jeg tror jeg kjenner broren din;( Var fryktelig trist å å høre om han. Håper du finner en sang som er han verdig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå