Nettemor m/JENTENE ;) Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Hei. Har ikke vært her inne på lange tider, men når gode råd er dyre vet jeg hvor jeg får det. Min bror døde i går, og vi prøver å planlegge minnestund/begravelse. Så trenger tips om flotte sanger man kan spille eller synge. Gjerne på norsk så pappa også skjønner og alle de andre som ikke er kløpper på engelsk.. Tusen takk for svar
*TINCO* Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Kondolerer så mye! Ikke lenge siden jeg satt og planla begravelse selv, jeg syns at Bjørn Eidsvåg har fine sanger som treffer... Ta hvare på hverandre i den tunge stunden.
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 Kondolerer så mye=( kjempe trist.. Bjørn eidsvåg har mange fine passende sanger, eks: Eg ser Skyfri himmel Barnemenneske (om det er et barn) Ellers har coldplay en nydelig sang (vet at det skulle være på norsk, men måtte bare ta den med) Fix you
hamsterpia Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 Eg ser av Bjørn Eidsvåg er en av de fineste og tristeste sangene jeg vet om. Og den er kjempefin å bruke i begravelser.
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 9. januar 2009 #5 Skrevet 9. januar 2009 Et forslag er om du tar en sang som du vet betydde mye for broren din, selvom den er om noe helt annet enn død etc. Det kan være vel så passende.
Luans mamma Skrevet 9. januar 2009 #6 Skrevet 9. januar 2009 Kondolerer. Sommerfugl i vinterland med Halvdan Sivertsen. Utrolig fin tekst og melodi... Her er den: Sommerfugl i vinterland Æ så dæ i går på gata, da byen lå kald og stor Æ så du va ny i livet, æ så du va ny i nord Og mora di bar en koffert med alt det ho eide i Og du gikk og bar på hennes drøm, om en gang å få bli fri Og du ga mæ et smil Sommerfugl i Vinterland Ingen får ta fra dæ Fargan du viste mæ Å, må drømmen du bær bli sann Sommerfugl i Vinterland Og mora di bær på minna, om alt det ho har forlatt Ho vet ikke om ho ser igjen, han som de tok ei natt Nu hold ho dæ fast i handa, så gjør ho dæ varm og god Ho håpe du e velkommen hit, så såran engang kan gro Og du ga mæ et smil.... Æ håper vi tar imot dæ, æ håpe du slepp å frys Æ vet du kan gi oss farge, og latter og liv og lys Æ så dæ i går på gata, da byen lå kald og stor Æ så du va ny i livet, og æ så du va ny her nord Og du ga mæ et smil Sommerfugl i Vinterland Ingen får ta fra dæ Fargan du viste mæ Å, må drømmen du bær bli sann Sommerfugl i Vinterland (Halvdan Sivertsen)
alvis Skrevet 9. januar 2009 #7 Skrevet 9. januar 2009 Uff, da kjære deg. Så trist. Kondolerer! Jeg syns også Bjørn Eidsvåg har mye fint. "Eg ser" er jo nydelig. Klem
fox`y Skrevet 9. januar 2009 #8 Skrevet 9. januar 2009 Huff så trist:( kondolerer. ta vare på værandre i tiden fremover. Jeg syns Bjørn Eidvåg har fine sanger, har vært d i nesten alle begravelsene jeg har vært i. også race me up er veldig fin og mye brukt.
yr<3 med 2 gutter! Skrevet 9. januar 2009 #9 Skrevet 9. januar 2009 Kondolerer. Har opplevd at "Hei, det er meg" med Dum Dum Boys er blitt brukt i begravelse og det var veldig passende i akkurat den begravelsen. Er ellers enig med de over som tipsa om en sang broren din likte godt.
Curry Skrevet 9. januar 2009 #10 Skrevet 9. januar 2009 Vi spilte Dont Cry med Guns n Roses i minnestunden til min lillebror. Tenker på dere.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 9. januar 2009 #11 Skrevet 9. januar 2009 Kondolerer... Hvor gammel ble han? Greit å vite ca alder
Dronningen! Skrevet 9. januar 2009 #12 Skrevet 9. januar 2009 Å miste noen er vondt - kondolerer.... Cavatina- fra filmen Hjortejegeren Eg ser Så skimrande var aldrig havet Air med Jan Werner Gabriels oboe Angels lullaby med JW To where you are med Josh Groban Wind beneath my wings- Bette Midler The rose- BM The Dance- Garth Brooks Ge mig handen - Carola
mamarama og lille banan Skrevet 9. januar 2009 #13 Skrevet 9. januar 2009 Kondolerer så mye! "Eg ser" er jo en veldig mye brukt, men vakker sang. "Mitt hjerte alltid vanker" er en veldig vakker sang. Alltid Freidig. "Air" (av Bach) den er instrumental "Tir Na Noir" Jeg husker ikke melodien lenger, men Jahn Teigens "Adjø" har en vakker tekst: (kan ikke gjengi hele pga. åndsverksloven, men du skjønner hva den går ut på ) Si meg, hva betyr adjø? Er det bare trist? (...) Jeg vil alltid huske deg som en venn Om vi aldri mer sees igjen Vi har våre minner De vil aldri dø Nå er tiden inne Til å si adjø Si meg, hva betyr adjø Kan det ha verdi, om alt er forbi Tro meg vi skal ta adjø Vise vår kjærlighet om vi skilles helt Jeg vil alltid huske deg som en venn, Om vi aldri mer sees igjen. Vi har våre minner De vil aldri dø Nå er tiden inne Til å si adjø Adjø… Ellers er det mange vakre engelskspråklige sanger også. Hvis du vet om en sang som broren din var veldig glad i, så spill den. den trenger ikke å være så passende til begravelsen, meningen er at dere skal minnes ham på en fin måte.
cilles Skrevet 9. januar 2009 #14 Skrevet 9. januar 2009 Hei. Først vil jeg få kondolere, trist å miste broren sin. Enig med de over her som foreslår en sang som broren din likte godt. Trenger ikke nødvendigvis å være en typisk begravelsessang. Spiller også en rolle hvor gammel han ble. Faren min døde for fire år siden - 55 år - og vi hadde Gabriels Obo(Nella Fantasia) først på saksofon, en folketone sunget av tanten min (husker ikke hvilken), Alltid freidig når du går, et par salmer til som jeg ikke husker i farten (det var liksom to stk som bestefaren min likte godt), så sang kusinen min Eg ser av Bjørn Eidsvåg. Under utgangen hadde vi Somewere over the rainbow, av Eva Cassidy. Pappa var veldig glad i både Gabriels Obo og i Eva Cassidy. Spilte de masse de siste ukene før han døde og det var kjempefint i begravelsen. Lykke til.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. januar 2009 #15 Skrevet 9. januar 2009 Gje meg handa di, ven - Sondre Bratland
Gjest Skrevet 9. januar 2009 #16 Skrevet 9. januar 2009 Kondolerer! Jeg synes No-one but you (only the good die young) med Queen passer når unge mennesker går bort. Men også Bjørn Eidsvåg, sanger som din bror hadde et godt forhold til o.l. er fint. Klem
lillefot Skrevet 9. januar 2009 #17 Skrevet 9. januar 2009 Kondolerer! Begravet mamma i mai, og da hadde vi Memory, Barn av regnbuen og Ingen e så go som du. Fikk veldig mange fine tilbakemeldinger på sangene.
Nettemor m/JENTENE ;) Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #18 Skrevet 9. januar 2009 Takk for fine forslag... gjerne flere, engelske også.... Han var en forholdsvis ung pappa men det brydde ikke kreften seg om, dessverre
Gjest Skrevet 9. januar 2009 #19 Skrevet 9. januar 2009 Jeg hadde trompetsolo i begravelsen til mamma. Utrolig fint. Eg ser var og amazing Grace var noen av melodiene som ble spilt.
ketosina Skrevet 9. januar 2009 #20 Skrevet 9. januar 2009 Kondolerer! jeg mistet ei venninne i kreft da vi var 15. Da ble det spilt tears in heaven og killing me softly. Hun plukket de ut selv. RIP Silje
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 9. januar 2009 #21 Skrevet 9. januar 2009 Vamp - våken drøm Nydeligste sangen jeg vet om. her er teksten: Ei bleike sol står opp i øst det går mot nok ein dag. Og gjenlyden i fra di røst og dine hjerteslag e det fjerna svaret eg fremdeles får kver gan eg ber mi stumma bønn. Men eg tar det med meg kor enn eg går mens eg vente i ein våken drøm. Det hende at eg ser deg gå forbi ein gang i blant et streif av sol i alt det grå det klaraste eg fant. Det va eventyret om å finna ein skatt der stjerner speiles i en brønn og eg får og speide ei stjernenatt mens eg vente i ein våken drøm. Du e ei uro i mitt sinn eg aldri kan bli kvitt. Hvis du vil gi meg dagen din så får du livet mitt. For alt me har e her og nå og tiå renne som ein strøm. Eg ser dagar komma og dagar gå mens eg vente i ein våken drøm.
Amalie82 Skrevet 9. januar 2009 #23 Skrevet 9. januar 2009 Denne synes jeg er så fin, og hvis han er pappa også, så passer kanskje den godt? Father`s love Three feet tall and full of questions You must have thought I was the smartest man alive I didn't always have the answers To every little how and where and why Like Daddy, why's the sky so blue today? Does Jesus really hear me when I pray? When I grow up, will I be just like you? Will I be tall and strong and brave? CHORUS(1): There is no power on earth like your fathers' love So big and so strong as your father's love A promise that's sacred, a promise from heaven above No matter where you go... always know You can depend on your father's love Especially when it's cold, especially when you're lonely When your little heart is lost trying to find it's way I know the world is always changing But, remember son, that some things never change And even when my life on earth is through There will still be a part of me in you 'Cause some things are forever Nothing's ever gonna take my love from you
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. januar 2009 #24 Skrevet 9. januar 2009 blott en dag, salme. Liker den, fin melodi.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 9. januar 2009 #25 Skrevet 9. januar 2009 Eventuellt carolas jag vill alltid elska
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå