Gjest Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Hei. Jeg er, som nicket tilsier, vettskremt for hva jeg nå ska igjennom. Har prøvd inseminasjon 7 ganger nå, så nå er det på tide å prøve IVF. Er satt opp på uttak i uke 8, og jeg gruer meg til alt... Det er noe helt nytt og veldig skremmende. Kunne noen være så snill å fortelle meg hvordan de har opplevd hele prosessen? Leste på nesesprayen som jeg henta i går om vanlige bivirkninger, det hjalp ikke! Fy å mange det var... Så for meg med en gang at jeg skulle minst få alle som var vanlige og mesteparten av de mindre vanlige...
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Velkommen! Som du ser av signaturen min hører jeg ikke hjemme her nå, men har 5 forsøk bak meg (+ 3 inseminasjoner), så jeg er "gammel traver" her på ass. befr. Jeg kan berolige deg med at jeg ikke hadde noen bivirkninger av verken spray eller sprøyter! Det er ikke alle som blir like hardt rammet av dette, og jeg anbefaler deg å ikke bekymre deg for mye på forhånd - masse lykke til! :-)
Gjest Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 Tusen takk for svar. Prøver å ikke beskymre meg, tror jeg blir roligere når vi har vært inne til info, håper hvertfall det. Lykke til med adopsjonen :0)
litjpia77 og lillegull07 Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 Hei! De eneste bivirkningene jeg har av nesespray er hetetokter, og det kan jeg absolutt leve med!! Ellers så er det utrolig spennende med ivf. Noen nerver innimellom, men stort sett positivt, synes jeg. Har ei datter som ble laget på første forøk i 2006. Kjempeheldig! Holder nå på med søskenforsøk. Møter litt mer motgang nå, men det er verdt det!! Lykke til:-) Og du trenger ikke være vettskremt!!:-)
meg83 Skrevet 9. januar 2009 #5 Skrevet 9. januar 2009 Hei vettskremt! Ser du får god hjelp av folk som har vært gjennom dette før.. Jeg er helt ny i gamet, men for meg er det inseminasjon jeg skal igang med...er ikke vettskremt, men i hvert fall veldig spent.. Har du lyst til å hjelpe meg og fortelle hvordan denne prosessen har vært? Håper du lykkes med IVF og at du klarer å slappe av underveis!
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #6 Skrevet 16. januar 2009 Tusen takk til dere som har svart. Prøver å slappe av nå, snakka med sykepleierne på Riksen (som sa dem normalt sett ikke anbefalte folk å lese bivirkninger for da ble dem bare nervøse), så jeg er litt roligere. Det jeg gruer meg til nå er intravanøsen... Hater nåler... meg83: Jeg var veldig spent før første inseminasjon, men det gikk helt fint. Hadde problemer med å få satt den første sprøyta, men det gikk det og. Er ingenting å grue seg til selve inseminasjonen, det merker du ikke hvis du slapper av. Var litt anspent første gang, så da merka jeg litt, men de andre forsøkene merka jeg ingenting. Det verste er egentlig mellom inseminasjonen og blodprøva. Gå i uvisshet i 2 uker og håpe. Lykke til med inseminasjon! :0) Håper det går bra for deg.
meg83 Skrevet 16. januar 2009 #7 Skrevet 16. januar 2009 Takk for hyggelig svar! Skal til Hausken i morgen tidlig, så nå går det unna her!! Jeg spenner meg veldig fort, så de har lovet å dope meg litt ned også, hehe =)
Gjest Skrevet 16. januar 2009 #8 Skrevet 16. januar 2009 Hehe. Da går det nok bra. Lykke til i morgen da! :0)
meg83 Skrevet 17. januar 2009 #9 Skrevet 17. januar 2009 Hei igjen! Gikk veldig fint hos Hausken i dag.. Bare en liten overraskelse..hadde for mye bra egg til å kunne gjennomføre inseminering, så nå har vi plutselig hoppa over på IVF Uttak i dag, innsett på mandag!!
Gjest Skrevet 17. januar 2009 #10 Skrevet 17. januar 2009 Oj, så bra da! :0) Da blir det spennende! Skal krysse fingra for deg. :0) Åssen var uttak da? Er ganske spent på den delen...
meg83 Skrevet 17. januar 2009 #11 Skrevet 17. januar 2009 Takk for det! Det gikk veldig greit med uttak! Fikk div. beroligende og bedøvende piller på forhånd, og så fikk jeg en del underveis! De tilpasser smertestillende hele veien, så det trenger du ikke være redd for! Og jeg er veldig pysete med alt som heter leger, sykehus, sprøyer, GU, osv.! Så hvis jeg klarer dette, klarer alle det!! Har ikke merka noe særlig nå etterpå heller, bare litt småprikking i magen, på en måte. Vet ikke om det er vanlig, jeg.. Og så har jeg vært ganske trøtt..la meg 19.30 i kveld..!! Derfor er jeg våken nå, og lurer fælt på om jeg får sove igjen til natta
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #12 Skrevet 18. januar 2009 Oki, da får vi tro dem doper meg godt ned. :0) Har angst for sprøyter... Blir sikkert trøtt av alle beroligende man får, så da er d godt å legge seg tidlig. kjett å våkne at på den tida ta døgnet men... :0) Du får fortelle åssen det er å sette dem inn igjen å da. Kjekt å vite litt hva man går til. :0)
meg83 Skrevet 18. januar 2009 #13 Skrevet 18. januar 2009 Alt går nok helt fint skal du se!! Og etterpå husker man bare det positive =) Var ikke noe problem å være dopa ned, men jeg følte meg mer oppegående enn jeg tydeligvis var...mange ting de sa som jeg ikke hadde fått med meg, og så sa jeg mye rart, f.eks. at mannen min skulle ta bilde mens legen holdt på! Legen sa til mannen min: "Hun mener det ikke." Hehe... Litt flaut etterpå, men det gjør jo ingenting heller... Skal oppdatere deg i morgen jeg!!
Gjest Skrevet 18. januar 2009 #14 Skrevet 18. januar 2009 Hehe. Ta bilder ja. Det hadde vært noe til familiealbumet! Pyttsann, du hadde jo en grunn til å si ting som kanskje ikke var så logisk for de rundt deg. :0) Er sikkert ikke det værste de doktorene har hørt. Det får du gjøre! Lykke til i morgen da. :0)
meg83 Skrevet 19. januar 2009 #15 Skrevet 19. januar 2009 Nå er jeg altså bærer av 1 stk flott befruktet egg...men er jo så grusomt lang tid til testing!!! Og så klarer jeg liksom ikke å fatte at jeg faktisk kan bli gravid...uvirkelig og helt fantastisk..!! =)
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #16 Skrevet 19. januar 2009 Oj, så bra! Je veit, 14 dager er utrolig lang tid når man venter på noe, sku fått svar med en gang. Men, blir det positivt så er det helt greit. :0) Gleder meg til je har kommet så langt som deg. Kjett å gå på medisiner... Men men, har heldigvis ikke merka noe ta medisinene enda, så je håper je slipper bivirkninger. Du får kose deg på sofa'n i kveld, så egget legger seg godt til rette og blir der i mange mnd fremover! :0)
meg83 Skrevet 19. januar 2009 #17 Skrevet 19. januar 2009 Skal prøve å passe godt på den lille prikken inne i meg Kjedelig med medisiner og sånn type venting også, ja! Du må oppdatere når du skal i gang! Ha en fin kveld videre =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå