tonjemor* Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Jeg er en førstegangs som i utgangspunktet sliter med ammingen. Den går seg til men det er en utfordring. Men nå lurer jeg på hvordan jeg vet om hun får nok mat...? Hun våkner og leter etter puppen og får puppen. Hun suger på puppen effektivt i 10 minutter og slepper selv taket fordi hun sovner. Jeg raper henne og legger henne ned. Men plutselig begynner hun å lete og gape etter puppen igjen...?! Er hun sulten igjen? Hun sovnet jo på den første puppen....Kan jeg begynne med tutt allerede? (1 og en halv uke gammel) eller er ikke det nødvendig?
Mimi82 Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Jeg dytter denne i håp om at noen svarer, det er som jeg skulle ha skrevet innlegget selv, lurer på akkurat det samme!
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 11. januar 2009 #3 Skrevet 11. januar 2009 ikke at eg har kjempe peiling, er førstegangs selv, min datter gjør det samme, hon får da den andre puppen, min mor sier hun sovne fordi det å suge pupp er et maraton løp så ho blir sliten, mn hun er da ikke ferdig å spise. hun fikk smokken samme dag vi kom hjem fra sykehuset, 3 dager gammel. har litt kolikk og har et ekstremt sugebehov når hun har vondt i magen.
Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 11. januar 2009 #4 Skrevet 11. januar 2009 Stemmer det som frk Stoknes sier: de blir slitne av å die og sovner før de er skikkelig mette: Opplevde det samme med mini, og fikk følgende tips på Riksen: "kil" henne/ta forsiktig i nakken, under føttene eller inne i hendene - dette stimulerer sugerefleksen. Ellers så er det også ett tips at hun ikke er alt for varm. Da sovner de raskere Så pakk opp teppet litt, mens dere tar på hånden hennes (f.eks) og by frem den andre puppen! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå