Gå til innhold

Lillegull er syk for første gang :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og som bekymret mamma jeg er må jeg spørre dere til råds.. Både jeg om min kjære har influensa, og idag måtte selvfølgelig Victor få feber også stakkar. Hadde litt over 38 tidligere idag, jeg satte en paracet (0-4mnd, hadde ikke noe annet) Før han la seg nå målte vi igjen og da viste det 39,1, så jeg satte en ny paracet. Bør jeg vekke han i natt og ta tempen igjen, eller skal jeg bare la han sove? Må si at han også har hatt dårlig matlyst idag, har nesten måtte tvinge i han mat.

Og hvor lenge kan de små ha feber før vi tar han med til lege? Han er 7 måneder gammel :-) Håper noen kan fortelle meg at jeg er overbekymret :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke noe morro når de blir syke disse små. Jeg hadde ikke vekt han i løpet av natten, men stått opp selv og kjent på han. Er han da veldig varm, hadde jeg vekt han og gitt febernedsettende. Hvor lenge han kan ha feber uten at dere oppsøker lege, kommer vel ann på mer enn bare feberen. Er almentilstanden hans fortsatt nedsatt i morgen og han er feber, så ta en telefon til legevakten og hør med dem. Er nok ikke noe å bekymre seg for, men en telefon for å forsikre seg kan hjelpe en mor til litt sjelefred. God bedring til dere alle sammen :-)

Skrevet

Hehe, eneste problemet er at vi har feber selv så vi kjenner ikke om han er varm ;-) Men han våkner vel hvis han har det ubehagelig.. og dumt å vekke han hvis han sover godt. Skulle hatt sånn øretermometer så vi slapp å vekke han. Vi får se han formen og ringe lege i morgen hvis feberen fremdeles er høy! Takk for oppmuntring :-)

Skrevet

Det viktigste er at han får i seg veske...mat og slikt trenger han ikke,men veske er han avhengig av...

Så fortsetter du å gir paracet når temperaturen passerer 39, eller at allmenntilstanden er redusert.

Så lenge han får i seg veske så skal du bare slappe av.

Her var lillejenta vår syk for første gang i jula..

4 mnd gammel og 40,5 i feber..veldig kjedelig ja...men ikke noe å gjøre med...matlysten var også redusert...

Om natten så gi han paracet før han tar natt..så går du inn og kjenner på han ilpet av natta...hvis han er varm så snik deg til å gi han en paracet..trenger ikke vekke ungen opp for å gjøre det..snik og bleien og gi han den i senga...

Husk det at hos de små er høy temperatur mye mer vanlig enn hva det er på voksne...så ungene kan ha opp til 41 i feber uten at det trenger å være noe værre enn når du selv får 38....

Du er kjempeflink!!Det er bare å stå på så får vi håpe han snart blir bedre... lykke til! :)

Skrevet

Ja da er det ikke så greit. Men du kan jo bruke ett vanlig termometer og stikke det under armen ans. Hvis han sobver godt, skal han ikke våkne av det. Så legger du bare på 1-1.5 grad sånn ca. Dersom barn får høy feber, får de som regel også en litt overflatisk pust som du lett vil kunne høre. ville nok ha sjekket han i løpet av natten på en eller annen måte.

Skrevet

Så snille dere er! :-) Føler meg litt hjelpesløs når han er syk stakkar.. men han er i greit humør likevel, så håper han ikke lider veldig iallefall. Satser på at han blir frisk snart da :-) Tusen takk jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...