husmus &2 Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Det neste store innkjøpet må nok bli en babycall. Undertegnede er nødt til å jobbe med ikke å være så hysterisk mor, så nå er det på tide at lille prompen snart legges i sengen sin om kvelden i stedet for i vognbagen i stuen. Så, hvilken babycall har dere? Jeg kan legge til at dette soverrommet er et stykke fra stuen og at vi har endel elektriske ting som kanskje kan slå ut på callen?! Og igjen, jeg er gjerrig, men den må funke!
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Vi har DORO. Leste at den fikk bra omtale i en test, og den fungerer fint for oss. Du kan få den med en sender som går på strøm og mottaker på batteri. Eller med en strømavhengig sender + to mottakere hvor den ene kan brukes som sender når du ikke har tilgang til strøm. Vi har sistnevnte og er veldig fornøyde. Får av og til inn andre ting på sambandet (vi bor rett ved en brannstasjon så vi mistenker dem), men da er det bare å bytte kanal. Den har 8 kanaler, og den er en av de billigste på markedet! vi betalte 500 kr på tilbud. Den fungerer fint på litt lengre avstand også. Har prøvd den hos foreldrene mine, og den tar fint inn junior i 2.etasje når jeg sitter i kjellerstua og ser på tv.
lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 Må bare begynne med å si, IKKE kjøp denne: http://www.elkjop.no/is-bin/intershop.static/WFS/store-elkjop-Site/-/no_NO/images/nm/scd361_nm.jpg vi har baaare hatt trøbbel med den... billig, men dårlig ! så vi byttet til denne: http://www.norek.no/img/p/200/333938.jpg og den er ganske bra! :-) Helt grei og vel så det vertfall. Aldri hatt noe trøbbel med den... Den får ikke inn andre babycallere og div heller. Og heller ikke så galen pris. Rundt 1000 lappen om jeg ikke husker feil :-) Men om du vil invistere noen penger i den, så vil jeg anbefale denne: : http://www.toffeliten.no/images/1273(17042008).jpg Noen venner av oss har den, og skryter veldig av den! Er ikke sikker på hva den koster, men tror den er litt dyr. Den skal visst være veldig bra, og den viser romtemperatur også, og det er jo veldig greit ) med andre ord, så tror jeg du får det du betaler for uansett hva du bestemmer deg for!
Hermione_77 Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 Pass i alle fall på at begge enhetene kan lades opp. Vi har kjøpt en DORO der babyenheten må være koblet til strøm. Kjempe upraktisk om man f.eks ønsker å sette babyen ute. Skulle ønske noen hadde gjort meg oppmerksom på dette før jeg kjøpte babycall. Den vi har, gir heller ikke fra seg en lyd om mottakerenheten lades ut og slår seg av. Kjedelig om du tror at den står på, mens den i virkeligheten er slått av og babyen ligger og hylskriker. Ellers kan det nevnes at om man bor sånn til at andre kanskje har tilgang til babyen om den settes ute på trappa f.eks, så kan det kanskje være greit om mottakerenheten gir fra seg en lyd dersom babyenheten slås av. Sånn i tilfelle noen finner på å liste seg bort, skru av babycallen og stikker av med babyen. Kanskje ikke så sannsynlig, men for oss hysteriske mødre er det jo greit å være på den sikre siden.
Lillepusen-78 Skrevet 9. januar 2009 #5 Skrevet 9. januar 2009 Vi har SuperNova. Veldig fornøyd. Begge enhetene kan lades opp, så de er enkle å ha med seg på besøk osv...
Trulte76 Skrevet 9. januar 2009 #6 Skrevet 9. januar 2009 sambo var å kjøpte en ny nettopp. Doro. Den hadde nettopp kommet inn den vi har. Er nattlys på den, musikk, og man hører alt fra den. kan slå av og på både nattlys og musikk med den vi hører etter med. Vi er skikkelig fornøyd begge to. ca en 1000lapp for den. Anbefales ja
Madamina Skrevet 9. januar 2009 #7 Skrevet 9. januar 2009 For all del ikke kjøp TopCom. Tar inn så mye forstyrrelser! Vi er superfornøyd med Philips DECT 499.
Trulte76 Skrevet 9. januar 2009 #8 Skrevet 9. januar 2009 sabo sa noe med den var digital, så andre ting slår ikke inn på den. Den gamle hørte vi en jselden gang en annen baby skrek..og mobilen slo inn på den osv..men det gjør ikke denne..den er helt ny..
Frøken Freken Skrevet 9. januar 2009 #9 Skrevet 9. januar 2009 Samme som vi har, Lillemeg, og vi er også kjempefornøyde!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå