Gå til innhold

Hipp 1 eller 2 eller nan 1 eller 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir småforvirret jeg! Ammer ved siden av at hun får grøt med MME til kvelden. Hun er 4 mnd. Hvilken mme syntes dere er best og hvilken bruker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ikke jeg husker helt feil, så er det ikke sånn med hipp at man automatisk skal gå over til 2 når de blir 4 mnd. Hvis hun ammes og du skal bruke mme til grøten, ville jeg ha gått for nan 1 eller hipp 1. Nan 2 er nesten lik nan 1, bare med mer jern i og kan derfor være litt tung for magen i overgangen.

Skrevet

Jeg har kjøpt Hipp 2, men skal jeg helst ikke bruke d da eller?

Skrevet

Jenta mi er veldig småspist, så d lønner seg kanskje å bruke 2 er`n da kanskje!? Siden d er mer næring i den? Veit ikke om jeg ble så mye klokere jeg. :-) Takk for at du tok deg tid til å svare! :)

Skrevet

Hei, gutten min er fire mnd han også, og jeg blander ut grøten med Nan1, har hørt at det ikke er noe poeng å starte med nan2 pga de er ganske like.

Så da anbefaler de Nan1.

Skrevet

Ammer du? Veit ikke om d har noe å si jeg?

Skrevet

Ja, jeg fullammer enda.. Men gir han litt grøt på kvelden slik at han sover litt bedre.

Skrevet

Prøver å fullamme jeg også, men hun er ikke så veldig interessert i puppen lenger, ikke sånn som før ihvertfall. Men grøt går ned på høykant, så hs sa at jeg bare skaulle fortsette å gi henne grøt, og øke på etterhvert. Men så var d den hippen og nanen som jeg ikke forstår hvilken jeg skal bruke av...

Skrevet

Se www.flaskeposten.org for info om mme!

Skrevet

Hipp 2 er bare tilskuddsernæring og ikke morsmelk erstatning og har dermed MINDRE næring i seg enn Hipp 1. Hipp 2 kan brukes som drikke til måltid på samme måte som vi drikker melk til måltid og skal dermed ikke brukes før barnet er nokså stort og spiser flere gode måltider med fast føde (8-9 mnd eller no). Om du ikke har åpnet pakken hi så dra tilbake til butikken og bytt til hipp 1 (eller nan 2 ) da grøten jo skal blandes med morsmelkerstatning...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...