Gå til innhold

Begynt med fast grøt måltid og snuppa spiser mindre mme. Andre som har det sånn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo logisk i og med at hun får grøt som fyller opp - men er det likevel ikke slik at de skal ha i seg en minimum med mme per dag? Mener det ligger på 600ml for de mellom 4 - 6 mnd. Dette spiser hun ikke nå.. Hun får grøt ca kl 1130 hver dag, og flaske etterpå (145ml) som hun drikker opp. Men så har det gått til kl 1600 eller 1700 til neste flaske. (Har vanligvis 3 timer mellom hver flaske) Dvs at i løpet av døgnet drikker hun kun 4 flasker à 145ml, men blir aldri helt ferdig med alle..

Regner med at hun tar det hun trenger - det ser i hvertfall sånn ut! Bare syntes det var veldig tidlig å begynne å erstatte flaskemåltid med grøt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. jenta mi får en porsjon grøt på morgenen, pluss melk, men drikker ikke mye, max 50ml.

så får hun to flasker melk i løpet av dagen på 150ml. og en halv porsjon middag i halv 5 - 5 tiden pluss litt melk, kanskje 100ml. det er hva hun spiser i døgnet, synes det virker lite, og har prøvd å gi henne en flaske til før hun legger seg for natta i hav 7 - 7 tida, men da bare gulper hun.

Hun virker fornøyd med dette, og legger fint på seg.

Hun er 5.5 mnd.

Skrevet

Min og begynte å spise mindre mme etter han begynte å få grøt (får nå både morgen og kveld).

Får 200 ml tidlig morgen, grøt rundt hall 12, nettopp begynt å gi han frukt beger til lunch, 160 ml mme ca kl 16, grøt og vann 17.30-18, også prøver jeg få i han litt mme før han legger seg kl 19, men da vil han som oftest ikke ha, våkner igjen ca kl 23, får 160-200 ml mme og sover til det er morgen igjen:)

Skrevet

Hvor gammel er sønnen din?

I går ga jeg grøt både 1130 og hun fikk grøt da vi spiste middag - vi er ikke oppi full porsjon ennå, så det blir smaksprøver på ca 10 - 15 teskjeer hver gang, men det glir ned. Tenker at det ikke gjør noe å "dele" det opp på denne måten?

Skrevet

Han er snart 6 mnd, men jeg begynte med grøt før han var 4 mnd:)

Så lenge grøten går ned så ser jeg ikke at det skal gjøre noe nei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...