Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i huset hater vi å ligge på magen, og han gidder ikke å prøve å løfte hodet noe særlig en gang. Bare ligger med nesa nedi leketeppe og grynter. MEN, når han ligger på brystet mitt, så løfter han hodet og ser seg rundt og holder det lenge oppe, så det er helt tydelig at han blir sterkere og sterkere i nakken. Dette har han gjort helt siden han var nyfødt. Han har tilbrakt uante timer på mitt bryst, så han har fått god trening der.

Spørsmålet er, bør jeg heller legge han på babyteppet sitt så han får trent der, eller spiller det liten rolle. Jeg ser jo at han er sterk i nakken og blir sterkere, men da burde han jo vise dette når han ligger på teppet også, men som sagt, da er det bare nesa nedi teppet og blir sinna med en gang...

Han er 10 uker i morgen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat samme hos oss her...Gutten min er 10 uker på søn.

Prøver å legge han på magen i lekegymet, er massa sterke farger på teppe, men er ikke lenge som sagt han gidder å ligge der før hodet detter ned i teppet...Prøver å få det til når han er på det beste humøret=)

Skrevet

Tror ikke det er noe å stresse med når han bare er 10 uker. Han vil nok synes at det er morsommere å ligge på magen, jo sterkere han blir i nakken. Kan jo likevel komme med et par tips som du eventuelt kan prøve:

1. Legg gutten på magen på et spisebord eller lignende, og sett deg foran, slik at han ser deg. I en alder av 10 uker er ansikter det mest spennende å se på. Det kan gjøre at det blir mer spennende å ligge på magen hvis han kan se på deg i stedet for det "dumme" teppet sitt.

2. Jeg fikk et tips fra fysioterapeuten (da min gutt ikke akkurat var så glad i å løfte hodet sitt heller) om at jeg kunne sette armene hans fram og under kroppen på en måte for å hjelpe til med støtte. I begynnelsen la jeg også litt press bakover på skuldrene for å "tvinge" ham til å løfte. Vanskelig å forklare skriftlig egentlig, men håper du skjønner.

Lykke til med mageliggingen

Skrevet

Snupsi har løfta hodet siden hun var noen få uker gammel, og vi tar ofte noen " treningsøkter" på stellebordet etter bleieskift.. Hun elsker d, syns nok d er spennende m litt nye perspektiver på ting, men kun i korte doser.. Blir fort sliten enda, står vel i maks fem min ca:)

Stellebord-trening kan anbefales, for da kan dere få øyekontakt, og komme på samme nivå, uten å selv måtte ligge dønn flatt på gulvet (ikke behagelig syns jeg hvertfall).. Ansiktet ditt er jo d mest spennende for baby, og en fin motivasjon til å løfte snuten.. Evt er jo også en fargerik leke grei motivasjon, pleier å vifte m den litt høyt oppe, sånn at snupsi må løfte hodet skikkelig for å se den!

Tror forøvrig at d er mye lettere for baby å løfte hodet når han ligger på brystet ditt, fordi da heller jo kroppen hans oppover allerede:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...