minni09 Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 skal på ferie i sommer med 2 små knøtt.. har sett litt på Alcudia, men har aldri vært der. Men har hørt at det kan være fint. Vil ikke ha for lang avstand til strand (sandstrand), gjerne leilighet, barnebasseng, ... og ikke så langt til setrum. Ja egentlig så lite stress som mulig. Noen med erfaring?? hvor, hvilket reiseselskap etc.. takk for svar
mamman til sander og mathilde Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Heisann;) Lillegutt blir 2 år nå om 1 mnd og vi har vært i syden 3 ganger med han, og har bare positive opplevelser med det. Han var 3 mnd, 7 mnd og 15 mnd, selvfølgelig lettest på fly når han var liten, ble litt trangt å sitte å spise med han på fanget når han var 15 mnd, men vi spiste på tur og alt ordner seg. 1. tur til zakynthos, kanskje litt mye støy og engelskmenn der vi var, men ellers bra. Apollo 2. tur til Kreta, tror også det var apollo 3. tur til Side, tyrkia, bodde vet et lite sentrum, litt langt til selve side, dette var ving. Side village var veldig fint både for voksne og barn. Reiseseng til guttungen også, det var bra! Bra alle steder, men opplevde litt smale fortau på kreta, men hadde litt brei vogn da. Har tenkt på alcudia selv, kort flytur og fin strand tror jeg. Men er vel veldig dyrt. Vi får en til i løpet av våren, så vi tenkte å dra til tyrkia eller bulgaria på sensommer/ høst. Ser hvertfall ut som det er fine strender i bulgaria, og mange hotell i nærheten av byen, og ikke lang flytur. Men skal bli deilig med eget flysete til eldstemann. Lykke til Deilig å komme seg til varmen!
MathildeC Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 Var på Mallorca da hun var 10 mnd og Italia da hun var ett år. Bare gode opplevelser, jeg grudde meg mye på forhånd til første turen for da reiste jeg uten pappaen, men det ble en skikkelig herlig tur for oss begge.
Snupi27 Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 vi dro til hellas (korfu) med startour da emilie var 11 mnd. det gikk veldig fint. men vi merket at 1 uke holdt i massevis. flyturen gikk veldig fint. de får ikke eget flysete når de er under 2 år om dere ikke betaler for det. vi hadde flaks nedover da en familie møtte opp så emilie fikk eget sete. på vei hjem lånte vi "krybbe" som hun sov i hele veien. vi har bestilt tur til bulgaria nå. reiser i juli. 1 uke. det er et veldig barnevenlig hotell med masse basseng pluss barnebasseng. vannsklier og ikke langt fra stranda. masse aktiviteter for store og små. gleder oss veldig!!
minni09 Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2009 takk for svar... ja ser at Alcudia er ganske så dyrt.. iallefall i hovedsesongen..og det er nok da vi må reise.. men har hørt om både Side og Bulgaria... , at det også er fint. Hvor i Bulgaria drar man da.... mener å huske at "Sunny Beach" er veldig bråkete... mye styr på nyhetene i fjor mener jeg...
~\/ero~ Skrevet 9. januar 2009 #6 Skrevet 9. januar 2009 Vi har vært i Tyrkia/Side med gutten vår. Var bare en positiv opplevelse. Eneste negative er at det tar litt lang tid å reise ifht Alcudia o.l. Vi lå på Side Village. Trivdes veldig godt der. Eget barnebasseng, gang avstand til sentrum og stranda. Men går også buss til stranda fra hotelet. Personalet der har jeg ikke noe å klage på. Utrolig imøtekommende mennesker. Gutten vår fylte 1år mens vi var der, og han fikk kake og underholdning(klovn) av hotellet. Men det kan ha noe med at vi var der året før, da gutten vår ble født. Så de husker oss. En ting til som er enda et pluss er at det er lege på hotellet. Og det er jo en liten sikkerthet i tilfelle uhellet skulle være ute. Har ikke så mye erfaring med å reise med småbarn til syden. Men vi har vært på Alcudia, Viva Tropic(mener det var det det het) da lillebroren min var liten. Det er også et veldig barnevennlig hotel. Litt mer på barnas premisser. Ihvertfall da vi var der så ble det arrangert aktiviteter på dagen som barna kunne være med på. Der var det også gangavstand til strand og sentrum. Synes stranda her er mye finere enn i Side. Mye mer barnevennlig synes jeg. Men har jo aldri hatt med barn hit selv, men kommer helt sikkert til å gjøre det:) Er jo litt dyrere å reise til Spania enn Tyrkia da
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 10. januar 2009 #7 Skrevet 10. januar 2009 Vi var på Mallorca med snuppa i sommer, da var hun 11 mnd. Men jeg anbefaler virkelig Cala d'Or fremfor Alcudia! Mindre og mer oversiktlige strender, og ikke minst, ikke den store bilveien som går tvers gjennom byen! Cala d'Or er en liten og sjarmerende by, som hovedsaklig består av lave, hvite murhus Det er kort vei til sentrum og sandstrand fra de fleste hotellene, og stedet er svært barnevennlig. Dette hotellet har vi bodd på 5 ganger http://www.ving.no/hotel/hotelMaster.aspx?HotelId=37700&marketUnit=VN (det er barnebasseng i en del av det store bassenget selv om det ikke står på ving sine sider)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå