Englebarn+ lille erta!! Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 okay, her er greia!! da vi ventet englebarnet vårt, hadde vi bestemt oss for simo kombi vogn. men siden vi mistet, ble den aldri kjøpt. nå som vi venter igjen, var sikre på at vi ikke villa ha kombi vogn, fordi d blir for tungt og drasse på sports delen samtidig med bagdelen... vi har titta litt, og falt egentlig på emmaljunga edge duo... men... så har jeg av en eller annen grunn plutselig ombestemt meg!! jeg er ganske liten, og ikke akkurat verdens sterkeste, så vil ha en vogn som ikke er alt for tung. samtidig vil jeg ha en vogn med fire faste hjul.er ikke no særlig for alle de nye, fancy vognene, liker de litt tradisjonelle.. vi venter i juni, og dypbagen blir som regel brukt i 5-8mnd ca, så bagen må jo være stor nok til barn+klær og pose på vinteren. er derfor avhengig av stor og romslig bag.. har tenkt en god del nå på simo duo, for den har en stor bag på 83* 38 cm.. men har oxo lekt litt med tanken på brio happy, men hørt av der er bagen litt trang hvis barnet vokser fort.. oxo er d jo denna emmaljungan som ligger og ulmer i bakhodet da.. huff.. d er virkelig en skikkelig vogn jungel dette altså!!! så vanskelig og bestemme seg da!!! så.... jeg vil gjerne høre litt tanker/erfaringer/meninger om disse vognene....: simo duo brio happy duo emmaljunga edge duo evt hvis noen har noen andre fine vogner og anbefale...?! setter pris på alle svar!!! hilsen meget forvirret!!!!!
Suss@ med 3 gutter Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Hva med en bugaboo? det er jo kjempestilige, lette det er en god bag og en kjempepraktisk sportsvogn. Og ikke minst 4 hjul. Og for deg som er liten så er jo den helt topp:) Den tror jeg jeg ville sett på om jeg var deg!!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 Eller Emmaljunga citycross me duo bag.. Den er ikke langt unna edge i str på bag, og den er nesten halvparten så tung. Den er også god på allslags terreng noe bugaboo ikke er pga de små forhjulene (hvis du ikke bare skal gå på asfalt el kjøpesentre for da er buggisen ypperlig). Citycrossen er også nett og fin om man er liten;o)
Englebarn+ lille erta!! Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2009 ja kan jo titte på den! men så litt på den på nettet nå, og der fant j bare city cross kombi, ikke duo.. men kan jo høre me en forhandler! er enig i d at d er litt små hjul på bugaboo, ellers er jo den oxo helt grei... hmm.. vanskelig detta..!
Med november-nurk i magen <3 Skrevet 9. januar 2009 #5 Skrevet 9. januar 2009 Har hørt mye bra om City Crossen, det er bare en utgave, men man kan kjøpe Citybag i tillegg. Den er bare to cm kortere en baggen til Edgen. Står mye bra om den, om du søker litt på forumet
LilleBanan blir storebror Skrevet 9. januar 2009 #6 Skrevet 9. januar 2009 Har hatt Brio Happy, den er nå solgt. Men det skal sies at jeg hadde compakt understellet, hadde jeg hatt lettvekkt med fjæring hadde jeg nok beholdt vogna. Med det understellet vi hadde ble vogna fryktelig tung (hadde også lufthjul, hvilket er et must spør du meg) derfor ble vogna enda tyngre. Men gutten vår var stor for aldern de første 6-7mnd og han hadde da plass i bagen:) Vi bytta likevel før da han ville opp å se.... Tråla vogn jungelen lenge før jeg bestemte meg for ny vogn, hadde jo allerede gjort ett bomkjøp... Da ble det Teutonia Prestige i svart fashion. Det er firhjuling, duo, hvor du kan velge mellom 3 typer hjul, deriblannt lufthjul:) Knallgod å trille, lett og fin. Vendbart håndtak etc.... Hvor stor bagen er, vet jeg ikke da vi kjøpte vogna etter mini hadde starta med sportsdel Lykke til:)
Englebarn+ lille erta!! Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 9. januar 2009 den så jo veldig fin ut den teutonia`n da!! den tror jeg kanskje j skal ta en liten titt på ja..!!
meg & lillegullgutten Skrevet 9. januar 2009 #8 Skrevet 9. januar 2009 Var på tur i dag for å se om det var noen spesielle tilbud på brio, simo eller emmaljunga. Dro fra det ene stedet til det andre uten å få bestemt oss da vi plutselig kom over en kjempe stilig vogn. Sikkert ikke praktisk tenkte jeg som akkurat som deg vil ha en vogn med god plass og fire robuste hjul med god og sterk ramme. Den skal heller ikke veie for mye. Vogna er dansk og heter Basson-baby modell Parma. De har andre flotte modeller også. Sjekk det ut du kommer ikke til å bli skuffet. prisen er ca det samme.
Englebarn+ lille erta!! Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 9. januar 2009 var inne og titta i katalogen til basson, og d var jo så mange forskjellige fine modeller jo!!! men får man kjøpt de i norge da?? vet du noe om det? hvilken butikk var du og titta på..? ble veldig nysgjerrig på det merke altså!!!
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 9. januar 2009 #10 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har termin i mai og har bestilt Teutonia Prestige med fashionbag til nurket vårt :-) Fikk tak i 2008-modellen siden jeg synes den er finere enn 2009-modellen. Veldig fornøyd! Valget sto mellom den og Brio Happy. Grunner til at jeg valgte teutonia Prestige - Ville ha 4-hjuling - Vendbart styre (og sportsinnsats) - Fashionbagen er veldig fin! (I størrelse er den omtrent identisk med Brio Happy selv om den virker mindre). Også mange andre muligheter når det gjelder bag. - Mulig å kjøpe fotforlenger som kan settes på sportsdelen når babyen vokser ut av bagen slik an man får "dypvogn" lenger. - Mange valgmuligheter på hjul (inkl luftfylte). - Mulig å feste diverse bilseter på understellet vha adapter. - Ikke alt for tung - Ok handlekurv (litt liten, men lett tilgjengelig) I tillegg er det nå mulig å få håndbrems hvis man bestiller 2009-modellen på nettet via en av de tyske nettbutikkene. Ikke håndbrems tilgjengelig i Norge foreløpig. Lykke til med valget!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2009 #11 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har vært kjempefornøyd med min Basson Roma, brukte bagen til barnet var over året. Den er romslig og i tillegg er det ryggstøtte du kan sette opp når barnet vil opp og se litt :-) Den har holdt seg utrolig fin og ser fortsatt ut som ny etter nesten tre år i bruk. Brio-butikken her i byen (Halden) selger de i alle fall, og nå har de 25% på babyutstyr her.. Vet ikke om de har noen vogner av den typen igjen,men.. deal.no har vognene også ...
meg & lillegullgutten Skrevet 9. januar 2009 #12 Skrevet 9. januar 2009 Hei englebarn+lille erta!! Jeg var i Sverige i Strømstad ettersom jeg bor så nærme grensa. Hvis du går inn på siden igjen og trykker på butikker så får du hele oversikten :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå