UpsyDaisy Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har hatt trøbbel med dagsovingen til gutten siden han kom over baby-baby stadiet som han bare sov og sov. Måtte gå over til en lur da han var 9 mnd da det ikke nyttet å få ham til å sove flere ganger. Nå har det funket ganske fint i lang tid (har sovet fra 12 til 14). Men nå er det f. meg et j. pes igjen!! Jeg får ikke gjort noenting om dagen. I går f. eks la jeg ham 12 som vanlig. I en hel time stod han og skravlet/sutret i sengen. Tok ham opp en liten stund. La ham igjen en halv time, opp igjen, middag og la ham igjen kl 15. Da sov han en time, som er altfor lite da han blir helt umulig på kvelden igjen.. Noen som har noen tips? (Han nekter å sove noen annen vei enn i sengen.) Takker høyere makter for at han legger seg fint på kvelden!
Blue Lady ♥ Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Hvor gammel er barnet ditt? guttungen min er 11 mnd og sånn ser vår dag ut morra kl 08.00 første lur kl 10.00 siste lur alt fra 14.00 til 16.00(etter det får han ikke sove) natta kl 19.00 Gå tur?prøv og snu litt vaner og sovetider med tur..har flere venniner som har måtte snu på den måten.det krever litt energi fra deg,men det er vedlig godt for mor vis det funker. min sover bare knappe 2 timer om dagen,1 time per lur av og til litt mere og det fungerer fint for han. hadde tenkt og teste ut en personlig teori og søvnvansker...gi meg 5 min så skal jeg legge den ut og se andres erfaringer om soving i vogn eller seng.
Blue Lady ♥ Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 glemte og skrive at minsin har aldri sovet i seng på dagen.
UpsyDaisy Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2009 Takk for svar. Han er 10,5 mnd nå. Har prøvd å gå tur, men han er så nysgjerrig at han bare skal sitte og se uansett hvor trøtt han er.
Blue Lady ♥ Skrevet 9. januar 2009 #5 Skrevet 9. januar 2009 legg han ned i vogna og legg et helseteppe over til han har sovnet.Har du prøvd det? Vi hadde den ``jeg vil ikke sove``fasen/mamma holder på og bli gal perioden da han var 5-6 mnd,helt kaos,men det gikk fort over.Håper jeg ikke får det igjen på en stund,husker hvor slitsomt det var og hvor utrolig irriterende og ikke få gjort noe i løpet av dagen.. Har du spurt hs om råd?av og til glimter de til;=)
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 Jeg må også dekke til litt i åpningen i vogna når jeg skal få henne til å sove. Selv om hun har sovet masse i vognen på dagtid fra hun var nyfødt, så er hun blitt mer nyskjerrig og derfor må jeg dekke til nå. Bruker det trekket på vognen, evt henger over noe. Har duppet i sengen noen dager også, er nødt til å ruge henne litt i søvn da, siden hun helst vil opp å stå! Men som helsesøsteren sa; "det er så mye som skjer med kroppen deres nå, at de har jo ikke tid til å sove lenger".. Med et glimt i øyet! Det er jo akkurat sånn det er! Så vi må veilede de noen ganger, minne de på om at de faktisk er trøtte og kan ta seg en lur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå