Gå til innhold

Lengter etter sydligere strøk!

Anbefalte innlegg

Synes denne vinteren er så lang, og enda er det lenge igjen. Jeg tenkte å korte den ned litt med å reise til egypt i mars/april, men jordmor frarådet dette. Har noen erfaring med å reise til Egypt som gravid? Vil jo ikke reise hvis det er en stor risiko, men ikke så mange andre steder å reise til på den tiden. Kikket litt på kanariøyene, men synes 23 grader i gjennsomsnitt dagtemperatur er litt for kaldt når en først reiser til syden... Noen andre som har forslag?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139411448-lengter-etter-sydligere-str%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jordmor fraråder det så ville jeg ikke dratt, for vet at hvis det først hadde skjedd noe og jeg hadde blitt frarådet ville jeg aldri tilgitt meg selv.

Var det bare Egypt jm frarådet eller var det å reise til syden så sent i svangerskapet?

Har desverre ingen gode reisetips...

Ja har egentlig kommet til den konklusjonen selv også. Hun likte ikke at jeg skulle reise i utgangspunktet, men hvis jeg skulle så skulle jeg holde meg til Europa. Men er jo mange gravide som reiser til syden så vet ikke om jordmoren min er litt engstelig av seg? Nå tror jeg det blir at vi reiser til Grand Canaria når jeg er 6 måneder på vei. Føler det er rimelig trygt?

Grand Canaria tror jeg nok er rimelig trygt ja når du er 6 mnd'er på vei.

Skulle det skje noe der så har de utrolig gode sykehus der.

Sist vi var på Grand Canaria ble mannen min veldig syk og legehjelpen var fantastisk, og sykehuset (i Porto Rico) var utrolig bra hvor de også hadde flere svensktalende leger. Så dit ville jeg følt det var trygt å reise ihvertfall.

Jeg kom hjem i går etter tre herlige uker i Thailand. Er 19 uker på vei nå og ble bare ønsket god tur av jordmor og gynekolog før jeg dro. Det var ganske fint siden jeg også har lest at gravide skal være skeptiske til å reise i det store og det hele. Så en tur til varmere strøk tror jeg du bare skal unne deg hvis du ellers har det bra i svangerskapet. Men Egypt vil jeg fraråde deg! Varmt, ja, men lett å bli smittet av bakterier. Var der i mai i fjor, ikke gravid da selvfølgelig. Bodde på firestjernes hotell og alt virket rent og pent. Sambo og jeg var veldig forsiktige med mat og hygiene, men ble grådig magesyke likevel. Varte lenge, til og med etter at vi kom hjem. Ei venninne som reiste samme sted tok drikkevaksine og unngikk magesyke (men mannen hennes var litt dårlig likevel...). Så sats på et tryggere sted, du:) God tur og kooos deg!!! (ps: tok drikkevaksine med stort hell før turen til Thailand, så du kan jo vurdere den hvis du har lett for å bli magesyk når du er på reise..)

Vi var en uke på Kanariøyene i jula og hadde det helt topp! Jeg var da ca. 18 uker på vei. Tempraturen er ikke helt optimal etter min smak, da jeg også liker det litt varmere, men deilig avkobling og tross alt mye varmere enn her :o) Har aldri hatt betenkeligheter med fly under graviditet og har gjort det alle 3 gangene, men bare til Europeiske land.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...