Gå til innhold

Gulping.....bekymret.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla mi på 6 uker ser ut til å streve veldig etter måltidene. Selvfølgelig gulper hun etterpå, men i det siste så syns jeg hun gulper opp mye av melken, i over en time etter hun har spist ligger hun og vrir seg og grynter og stønner og er tydelig ukomfortabel. Mye melk kommer også opp. Jeg tar henne opp og legger henne over skuldra og da er alt greit. Helt til hun legges på ryggen/siden igjen. Da er det på`n igjen med strevinga. Begynner å lure på om dette er normalt jeg. Dette er jo ikke rett etter måltidet, men hun holder på i 1-1,5 time etter maten. Og da skal hun jo snart ha mat igjen!....noen som vet om dette er vanlig?.............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Har vært bekymret for det samme, har en gutt på 7 1/2 uker. Har hele tiden gulpet veldig mye, og faktisk mest en god stund etter måltidene, gjerne 1-1,5 timer etter han har spist. Samme "strevingen" her og, men ikke hele tiden etter måltidet. Gjerne rett før han gulper. Til tider er det helt ekstremt med gulping. (synes jeg i alle fall..)

Har snakket med HS om dette, og så lenge han legger godt på seg mener hun det bare er overskuddet som kommer opp.

Så spm er egentlig om hun legger bra på seg.

Har også lest at de gjerne gulper mer om de svelger mye luft når de spiser. Noe som stemmer med min glupske lille gutt..

Vi var 2 timer hos kiropraktor for magen, var tydelig plaget med litt luftsmerter også. Synes det har blitt mye bedre med strevingen, men gulper fremdeles like mye. Han var ca 5 uker før vi i det hele tatt fikk han til å rape etter måltidet. Er litt usikker på om det er rapingen eller kiropraktor som hjalp mest på denne strevingen, eller en kombinasjon..

Er litt usikker enda. Gutten hadde vokst veldig mye i hodeomkrets på 6 ukers kontrollen så vi skal til kontroll på sykehuset for dette. Men, tror ikke det har noen sammenheng, bortsett fra at jeg noen ganger har vært usikker på om det er gulping eller oppkast...

Tror det er veldig variabelt hvor mye de gulper. I følge kiropraktoren var det kun grunn til en sjekk dersom det var "sprut brekninger" som han kalte det for. Men, også da sa han at det stort sett ikke var noe galt.

Kan være greit å snakke med HS på 6 ukers kontroll om du ikke har vært enda?

Ble langt dette. Lykke til

Skrevet

Tusen takk for svar!

Jenta mi er også glupsk, så det kan være at overskuddet kommer opp igjen som du sier. Hun er ikke veldig plaget med magen. Skal på 6 ukers kontroll om 11 dager så skal spørre HS da. Syns bare det høres ut som om hun har det litt fælt når hun holder på sånn, så blir litt bekymret-nybakt mamma som jeg er:)

Skrevet

Hei. Er hun ganske glupsk, så kan hungulpe mye. Prøv å få henne til å rape flere ganger mens hun spiser. Det er ikke sikkert du får det til, for hun kan jo bli ganske sint når du tar henne vekk fra puppen. Bare et lite råd som kan prøves.

Skrevet

Enig i dette. Har vært litt bedre de få gangene jeg har klart å få han til å rape midt i måltidet. Men, som du sier, ikke lett å få til. Han er så glupsk og blir stort sett illsint og "spreklsk" når jeg prøver å få han til å rape mens han spiser..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...