Gå til innhold

hmmm... 9 mnd gammel baby, begynner i barnehagen om en uke..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gruer meg så forferdelig... :(

Skal selv begynne i jobb om en uke og lille gutten min skal begynne i barnehagen.. stakkars.. han er jo så liten....

Har noen av dere barn i barnehagen som er under 1 år?

Hvordan gikk det med din lille i barnehagen?

Håper noen der ute har noen gode råd til meg og hvordan jeg skal slappe av.. .er så redd for at noe skal skje han.. avdelingen er fra 0-6 år..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok bra skal du se, men personlig ville jeg ha hatt familiebarnehage eller dagmamma når han er så liten..

Skrevet

Gutten min begynte i bhg da han var 7,5 mnd, tre dager i uka. Det gikk kjempefint. Han var minst den første tida og ble selvfølgelig tatt ekstra godt vare på av både ansatte og de andre barna. Det var også en 0-6 års avdeling.

På en måte er de for små til å skjønne det med at mamma eller pappa blir borte fra dem en stund. Samtidig er de i ferd med å bli veldig sosialt nysgjerrige, slik at de koser seg veldig sammen med andre unger.

Vi hadde aldri grining ved bringing/henting. Ungen følte seg veldig trygg. Da han byttet bhg nå i august da han var 17 mnd, så vi at han hadde fordel ved å ha rutine fra det å gå i bhg. Han var trygg fra første stund og har heller ikke hatt ett eneste problem ved å komme til den nye bhg.

Han er langt framme verbalt, trygg på barn og voksne, blitt veldig glad i å være ute, flink til å leke selvstendig og en rekke andre ting. Alt dette tror jeg ikke at jeg kunne ha tilført barnet mitt selv om han ikke hadde begynt tidlig i bhg.

Skrevet

Jenta mi er 9 mnd og begynte i barnehage nå på onsdag og hun har 3.dag i dag.

Det har gått veldig fint for henne, det var verre for meg i går som savnet henne så, men det går mye bedre i dag.

Jeg tror nok det er lettere når de begyner når de er små enn i forhold til når de er flere år.

Skrevet

det kommer til å gå veldig bra tror jeg..;)

men har dem ikke en avdeling fra 0-3 år?

jenten min på 2.5 går på en avdeling fra 0-3 år. der fikk dem en på 9 mnd. har gått kjempe greit det..;)

der jeg jobber var det en på 7 mnd som begynte for noen år siden. har gått kjempe bra med henne..;)

Skrevet

men hvorfor må dem egentlig begynner når dem er 9 mnd? ikke noe kritikk altså... bare lurer.. er ikke pemisjonen 10 mnd om man tar 100% lønn?

Skrevet

Jeg har ikke mulighet til å være hjemme lengre, må ut i jobb :(

han skal gå 100 % i barnehage... :( har heller ingen som kan passe han.. så jeg gruer meg så masse :(

Skrevet

Huff og jeg som gruer meg til å sende min når han er 1,5 år..

De har vel ikke noe vondt av deg og komunnale barnehager er de jo strenge på sikkerhet osv så de er nok trygge

Skrevet

Har hatt tilvenning på jenta mi som er 11 mnd denne uken. Det har gått over all forventning. Hun storkoser seg! Har ikke felt en tåre i barnehagen. Det går nok bra for dere også. Lykke til!

Skrevet

Permisjonen er 10 mnd, men 3 uker er jo før fødselen. Så da blir det ca 9 mnd etter.

Skrevet

Hei:) Jenta mi på 9 mnd begynte i barnehagen på mandag, og det går kjempeflott! Jobber i samme barnehage(på annen avd) og får dermed tatt en liten tyv-titt gjennom vindu/dør uten at hun ser meg, og hun pleier som oftest å smile eller le og jeg ser klart og tydelig at hun storkoser seg! Er allerede barnas yndling:) De voksne er veldig påpasselige med å sørge for at hun ikke blir tråkket på i all herjingen, og de største av barna passer også på henne:) Hun går i 0-3 års avd.

Hvis du er veldig bekymret så kan du jo ringe barnehagen en liten stund etter levering og høre hvordan det går:)

Skrevet

Som noen andre sier er permisjonen 44 uker og 3 av de skal tas før fødsel. Føder man etter termin blir det enda mindre tid sammen med ungen og før de må begyne i barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...