Gå til innhold

Hva får jeg mest økonomisk støtte av å bli gravid når jeg er student eller ute i jobb?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 20år, som skal ta studiekompetansen min høsten 2009, og det tar ett år. Så skal jeg evnt. begynne på nye studier etter det, men har ikke bestemt meg. Men tror det evnt blir tannlegestudier. Og siden det tar faktisk en del år, så har jeg ikke lyst å vente 5år eller mer med å få unge. og jeg tror at å ta et pause år i tannlege studiene er en dum ide.

Så da lurer jeg på hvilkene krav jeg har rett på av økonomisk støtte, hvis jeg nå planlegger å få unge i løpet av studiekompetanseåret?

Min mann har en reisejobb, så han reiser anne hver måned og hjemme en måned om gangen, altså hjemm 6 vs 12 måneder tilsammen. og han tjener over en million i året.

så jeg leste på et annet innlegg om et smuttehull, men at jeg da:

tar ut fødselsstipendet fra lånekassen.

- jeg tar ut engangsstønad fra NAV.

- jeg melder seg opp som student ( at jeg melder i fra hos noen? eller mener dere at jeg melder meg på studiene???

Far tar ut de 29 ukene med foreldrepenger familien har rett på.

- Mens far har sine uker med foreldrepenger kan han fortsette å studere, dersom han er student, eller kan bare ta helt fri og kose seg med familien.

( far er i jobb, og han kan neppe ta seg fri 29uker etter hverandre, men ta seg fri 4 uker om gangen anne hver måned ca, så hvordan blir det da med pengene, blir de da kun utbetalt når han er hjemme og har permisjon?) og er det slik da at jeg ikke kan være hjemme når han har permisjon?? noen som sa at hvis

- For at mor skal få fødselsstipend, og ikke vanlig studielån må far ta ut foreldrepengene i gradert stilling. Det stilles ikke krav til hvor mye han må jobbe. Han kan jobbe i feks 20% eller 80%.

noen som kan sette opp et eksempel for meg med regne stykke og hvordan vi må gjøre dette, så hadde jeg blitt riktig så takknemlig og kjempe glad.

prøvd å ringe nav, men de har jo ikke peiling.. blir så oppgitt..

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...