Gå til innhold

Flere som "frykter" tvillinger?

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen her som har blitt veldig store allerede? Jeg var like stor ved 6 uker denne gangen som jeg var i uke 20 sist.

Er litt spent på ultralyd, kanskje det er to?

Kan jo også være at terminene er 1-2 mnd feil, selv om jeg tviler sterkt på dette. Ellers så er jeg bare feit :-(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139410059-flere-som-frykter-tvillinger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror vi er i samme bås, magen min er kjempestor. Har ikke fortalt noe på jobb ennå, men tror de fleste ser det! Hadde vel litt ekstra "hud" rundt magen før jeg ble gravid, etter forrige fødsel for 2.5 år siden, så er vel derfor.. Synes jeg ser ut som jeg er i 5 mnd eller noe...

Jeg vet det ikke er tvillinger, for har vært på UL. Men det kan jo være du har det, da! Jeg kunne egentlig tenkt meg tvillinger, jeg, selv om det sikkert er kjempeslitsomt, så slipper man å gå gravid ennå en dag (hvis vi skal ha tre barn, da).

Jeg er liten og spinkel, så magen vises ikke for andre enn meg og samboeren min ;) Jeg ser at den er vesentlig større enn i sist svangerskap, og livmoren er kommet høyere opp. Satser på at jeg er kommet lenger enn antatt, og håper at det ikke er mer enn en baby inni der.

Vi får to tette, så tvillinger er mer fryktet enn ønsket. (Hadde vi vært barnløse hadde det vært noe annet.) Men naturligvis, "om uhellet er ute", så tar vi alt vi får. Barn er en berikelse:)

Hei.

Ja, frykter litt tvillinger. Ligger i slekten på begge sidene og føler meg større enn hva jeg var da jeg ble gravid. Har i tillegg gått ned i vekt så har en feeling.. Har aldri vært gravid før (unntatt en spontanabort) så har ingenting å sammenligne med. Legetime 12/01 og da blir det bestilling av ultralyd. Blir spennende å se...

Annonse

hei.

Var på første kontroll og fikk beskjed om at livmora var 2 uker større

en jeg på vei.

Har fra før en sønn på 14 og ei jente på 8, litt ikke planlagt.

Kjempe redd for at det skal være tvillinger.

Noen som vet andre tegn på at det kan være 2

Nå har vi fått time til ultralyd. Så vi venter i spenning på 11/2 :-) Har forresten satt bilkjøp på vent, samboer vil kjøpe en med 4 seter, så jeg sa vi får vente til etter midten av feb.

Men antagelig er det nok jeg som bare er oppblåst som en ballong ;-)

Jeg skal på ultralyd i morgen, for å sjekke hvor mange det er som ligger inni der... ;)

På mange måter så ønsker jeg meg tvillinger, fordi det er på så mange måter enklere enn å få en. (har prøvd begge deler)

En unge maser gjerne dobbelt så mye som to, og kan være ti ganger verre å legge. Tvillinger er ikke ensom, kravstor og lærer seg å dele på alt fra mat til oppmerksomhet.Og er dobbelt så morsomt!

Problemet med tvillinger er egentlig bil. Plassmangel til seter og vogn... Bil er dyrt, særlig når man kjøpte ny bil i august! Sukk.

Jeg er sikkert litt dustete, men i mitt naive sinn har jeg egentlig ofte gått og tenkt at det hadde vært fint med tvillinger. Dette er vår første, og jeg skjønner at saken er en helt annen når man har to fra før. Men nå er jeg 15+4 og blir litt skuffet over at akke andre enn mine helt nærmeste ser magen ennå. Tror nok ikke det ligger to der akkurat. Men det blir uansett spennende med ultralyd om to uker.

Jeg har "gode" gener til å få tvillinger værtfall, med flere generasjoner tvillinger, blant annet min mor og mormor. Men personllig håper jeg at det kun er en der inne, selv om resten av familien er overbevisst om at nå kommer det tvillinger :P

Hei!

Joda, tanken om at det er to i magen denne gang har lenge vært til stede. Jeg har to på 4 og 6 år fra før, og denne gangen ble magen "stor" allerede 7-8 uker på vei.... Første gang hadde jeg nesten ikke mage da jeg var i uke 20.

Tanken ble styrket da vi fortalte til ungene at de skulle bli storesøsken, og de pratet om hva de ønsket; jente eller gutt. Da sa minstemann; det går bra, for det er jo en av hver! (..?) Det hører til historien at dagen etter at vi hadde testet positivt, sa minstemann; du har baby i magen, mamma, mens han strøk meg over magen. (...)

Etter hvert har faktisk magen blitt mindre, så nå tror jeg bare at jeg tidligere var veldig "oppblåst". Er nå i uke 16, og gleder oss uansett til ultralyd.

Lykke til! :-)

Annonse

klart det er stas med tvillinger! Kjempestas! Mine nærmer seg tre år nå, og det har vært ganske uproblematisk :) Men vi håper på en denne gangen - det hadde jo vært kjekt å prøve en litt mer lettvindt barseltid (vi tror hvertfall det er mer lettvindt med en enn med to!) - selv om vi også tenker at den kommer til å bli veldig ensom når vi ser hvor mye glede tvillingene har av hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...