Gå til innhold

Noen andre med sjenerte barn her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er så sjenert, han er redd/engstelig i nye situasjoner. Han er ikke en som roper høyt i barnehagen, men hadde tilpasset seg i godt i høst i den nye barnehagen. Så sluttet gutten som han har lekt mest med. De første dagene har det gått greit, men da vi gikk hjem igår sa han; mamma, jeg har ingen å leke med i barnehagen. Jeg sa; kan du ikke leke med han og han....? Han svarte med at; nei han lker med han og han leker med han... Det gjorde vondt å høre og jeg fikk en stor klump i halsen. I barnehagen sier de at han leker med de andre, men når jeg kommer sitter han ofte alene og leker.

Noen som har opplevd dette med sine unger? Har de gjort noe spes for barnet ditt i barnehagen grunnet dette? Har du tatt ungen med på andre aktiviteter for at han/hun skal bli vant og trygg med nye situasjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare også skrive at han er en som knytter seg til en/få pers om gangen og det tar tid for han.

Skrevet

Jeg hadde snakket med personalet i barnehagen, slik at de kan hjelpe han med å ta kontakt med andre. Jeg har ei sjenert jente. Hun er spesielt sjenert ovenfor voksne. Vi har begynt å trene på å si hei og hade og at hun skal snakke litt i samlinger osv (uten at det skal føles som press).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...