Naomigirl Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Jeg er litt fortvilet og trenger noen råd! Gutten min er snart 6.mnd. Nesten hver natt våkner han pga at bleia lekker og alt i sengen er vått. Slik har vi hatt det gående i 3.måneder. Han bruker Libro nå. Den er veldig bra på dagen og jeg trives med den bleia. Men jeg har prøvd andre bleie merker om natten, har også prøvd tøybleier (BumGenius V3), men ingen ting hjelper. Gutten min blir fortsatt våt om natten…. I natt skiftet jeg to ganger. Så her har vi mange tisselaken! Jeg tar gjerne i mot tipps og trikks for å få tørr baby på natten og bedre netter:)
Hikken Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Leah bruker pampers baby dry (4) og har aldri hatt lekkasje :-)
Gjest Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 Jeg synes det virker som det kommer ann på barnet og sikkert kroppen til barnet, siden alle sier så forskjellig. Noen sverger til Libero mens andre til pampers. Tror ikke det finnes en mirakelbleie, man må nesten bare prøve det som er på markedet.
ble mamma 1.juli 08 Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 selv opplevde vi litt lekkasje når vesla brukte pampers baby dry, så nå bruker vi pampers active, og synes de er mye bedre, aldri noe lekkasje! så du kan jo prøve den ut... lykke til!
Makko med to små gutter Skrevet 9. januar 2009 #5 Skrevet 9. januar 2009 Har også hatt endel lekasjer... Pampers baby dry om natta, -størst mulig i fht vekt. Pass på at inner kanten rundt lårene går inn, og ytter kanten går ut. Og ingen brett i ryggen. Ang BG bleiene dine, - hvor lenge har du brukt de? Det går litt tid før de er skikkelig innvaska. -Jeg har i et ekstra innlegg om jeg skal bruke det på natt, det holder faktisk! Venninna mi fant ingen bleie som holdt tørt, så hun tok på to, dvs den ytterste i større størrelse. Ikke ideelt, men bedre å måtte skifte alt på senga hver natt (både for deg og ungen!)
EnMamma Skrevet 9. januar 2009 #6 Skrevet 9. januar 2009 Jeg ville foreslå tøybleier men BumGenious er ikke noen typisk nattbleie ville nok prøvd noe annet.
EnMamma Skrevet 9. januar 2009 #7 Skrevet 9. januar 2009 Tips til nattbleie: http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=94
Yo&La+spire Skrevet 9. januar 2009 #8 Skrevet 9. januar 2009 Eg vil anbefale deg formsydde bleier (av bambus, denne er god; http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=26) og en ullbukse utenpå. Ullbuksene kan du jo også få som shorts eller med helt lange bein, slik at man ikke får problemer med lekasje ved lårene/der som bleia slutter. Disse er vedig popolære! http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=262
Naomigirl Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 9. januar 2009 Takk for mange tipps! I dag har jeg kjøpt en pakke Pampers baby dry. Nå ligger gutten min og sover, er spent på om vi får en tørr natt... Jeg har ikke brukt BG bleiene lenge, jeg trivdes ikke med de. Kanskje det hadde hjulpet hvis jeg hadde litt mer tålmodighet... Når lønninga kommer får jeg se om det blir en ny shopperunde på bleieboden....
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 10. januar 2009 #10 Skrevet 10. januar 2009 Men bruker du ikke Libero på natten da? Du skriver at du bruker den på dagen nå.. Det er det vi har brukt på datteren vår hele tiden, aldri noen lekkasje på natten og bleien kan bli meget full. Men tenker på om det kan ha noe med å gjøre at tissen til gutten kanskje legger seg oppover, eller at den ikke ligger ned liksom? Passer dere på å legge den nedover evt? Husker at ei på barselgruppa som har gutt snakket om det en gang, at hun mente det var problemet til lekkasjene til gutten hennes..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå