Gå til innhold

Slitt reimadress allerede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er fersk reimabruker, har reima tech-dress til småpian mine. Men jeg syns den ene dressen har blitt veldig fort slitt. Og den blir tydelig våt både på rompa og knær veldig fort ute i snø, og jeg ser tydelig slitasjen på selve dressen. Skal den impregneres eller bør jeg klage på dressen? Er jo ikke så mange måneder den er brukt. Er litt skuffa.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at det er Tec og ikke Kiddo? Dersom det er TEC klager du, bare husk kvittering=) Men det kan du selvfølgelig bare gjøre dersom du ikke har brukt myke/skyllemiddel i vask, eller tørket de i trommel eller tørkerom: Det ødlegger impregneringen i dressen!

Skrevet

Dressen vi har brukt er arvedress, brukt i over to år til sammen. Den ser ikke slitt ut, men jeg merket også at den dro litt vann- og sjekket derfor med BabyShop. Jeg fikk beskjed på BabyShop om at dressen må impregneres regelmessig.

Jeg impregnerer når den har vært skikkelig vaska. Til hverdags (når ganske så skitten, men bare utenpå) tar jeg bare skylleprogram, det holder.

Impregneringer gjør også at man ikke trenger vaske ofte, noe som sikkert sliter mye. Man kan ofte riste når sanda/skitten har tørket, ev tørke av med fuktig klut.

Tørkertrommel sliter ihvertfall, men det er det vel ikke mange som prøver seg på :-)

Lykke til. De kan jo hende det har vært noe feil med den ene dressen også - kan da være greit å sjekke det et sted der de selger slike.

Skrevet

Gutta mine har hatt reimadresser hele tiden, og jo eldre de blir jo raskere og tydeligere synes det at dressene blir slitt slitt, særlig på knærne. Nå har jeg ganske aktive gutter da, men jeg ble litt skuffet med en gang da den første dressen ble fortere slitt enn jeg hadde trodd. Men jeg har oppdaget at dressene er så godt som vanntette likevel, selv om jeg ikke har reimpregnert dem. Fireåringen min har sin vintrdress i str 104, og det er andre vinteren han bruker den. Kjøpte den på salg for 800 kroner, og da synes jeg ikke det er så ille. Den er like hel ellers, god og varm, lett, god passform osv, og det synes jeg også er veldig viktig. Hadde håpet at lillebror kunne arve den,og den kan fint brukes, men stoffet på knærne er såpass slitt at den nok ikke varer to sesonger til . Jeg har ikke inntrykk av at reimatec er ekstra slitesterkt egentlig.. Har hatt litt lyst til å kjøpe reimatec plus, men synes det blir for dyrt, hvertfall til full pris.

Hva slags impregnering bruker dere, hvor kjøper dere den?

Skrevet

Det jeg mente er at jo eldre gutta blir, jo fortere synes slitasjen på nye dresser.. Har jo med aktivitetsnivå å gjøre det da:-)Gamle dresser er jo ikke rart blir slitt:-) Ser det kunne misforstås.

Skrevet

Jeg kjøpte impregneringen på BabyShop, menn husker ikke hva den het, orange flaske. Kan sikkert bruke hvilket merke som helst, bare man spør/forklarer hva slags stoff det skal brukes til.

Har forøvrig trolldress nå (reimaen ble for liten) kjøpt på salg - den er jeg enda mer fornøyd med, veldig lett å bevege seg i og mye kulere farger, noe også de i barnehagen har kommentert.

Skrevet

Takk for svar:-)

Jeg har en trolldress i str 92 også. Den er nok mer slitesterk enn reimatec, men den har ikke vært vanntett og så er det av typen med løst ullflecefor, som jeg synes er litt tungvint. Men selvfølgelig en bra dress det og. Likevel liker jeg reimatec best.

Skrevet

Har ikke løst innerfor, alt i ett, og synes så langt veldig tett. Så får vi se når den er vokst ifra ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...