Gå til innhold

Noen her som rir hester? Ang. lekkasjeproblemer etter fødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å bli litt fortvilet nå, fordi jeg har ridd aktivt (bla som konkurranserytter) mesteparten av livet mitt, det er en lidenskap jeg ikke blir kvitt for å si det sånn.. Har begynt på igjen med ridningen for noen måneder siden og jeg har hele tiden plagdes med at det lekker ut urin. Det er litt opp og ned hvor mye som kommer, men nok til at det er for mye!

Ikke nok med det.. Derfor har jeg naturligvis tatt på meg bind for å fange opp disse utslippene, men det gir meg en sinnsykt vondt gnagsår midt på de indre kjønnleppene!! Ganske vondt og ganske irriterende at det skal være slik.. Når alt jeg vil er å bare kose meg på hesteryggen en times tid!:(

Noen som har erfaringer med dette? Finnes det noen bind/bleier som er bedre å bruke (jeg bruker den tykkeste av Libresse)? Er det noen øvelser man kan gjøre for å klare å holde bedre igjen? Har jo gjort masse knipeøvelser tidligere og gjør det stort sett hver dag med å holde igjen, men det er når man skal klare å holde igjen kroppen og bremse at det siver ut, f.eks etter et hinder eller noe..Er altså ikke hele tiden!

Blir glad for noen gode råd!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg driver aktivt med hest, og har født 2 barn. Problemet du nevner har ikke jeg vært borti etter fødsler så jeg synes du skal ta kontakt med legen og høre hva dem har å si. Urinlekkasje etter fødsel er veldig vanlig så dem kan ganske sikkert hjelpe, selv om kanskje temaet er litt flaut.

Og ikke bruk bind, ta en tur på apoteket og kjøp Tena Lady. Dem er beregnet for urinlekkasje og er mye bedre å ha på en binda. Spes når man sitter i en sal :-)

Skrevet

Jeg slet veldig med urinlekkasjer etter fødsel. Ikke erfaring med ridning. Men vil anbefale tena lady.... de er ment for å ta opp urin, Libresse er ment for menstruasjon. Blir mindre lukt av tena lady.

Skrevet

Har samme problemet som deg, bare ikke med ridning, men når jeg løper...

Det er jo flere som anbefaler Tena Lady, og det gjør jeg også. De har det i flere tykkelser, fra tynt truseinnlegg til temmelig store tykke bind, alt avhengig av hvor mye man lekker. Det er noe helt annet enn menstruasjonsbind, for disse er ment å holde på urin, mens de andre er ment for blod.

Jeg har vært hos legen/urolog og det er også mulig å bli operert for dette dersom det ikke skulle bli bedre. Jeg fikk da også blå resept på inkontinensbind (f.eks Tena Lady).

Jeg går ut ifra at du gjør knipeøvelser regelmessig, på den måten kan du bli bedre!

Skrevet

Ja, har jo tenkt på å kjøpe Tena Lady, men har liksom bare tatt det jeg har i skapet. Har jo som sagt variert litt også da. Det merkes jo at det er værre hvis man har mer urin i blæra. Men det siste jeg gjør er jo å tømme meg.. Ofte lekker det ut på slutten av timen, da har det sikkert kommet mer i blæren igjen.

Kan vel høre med legen om dette ja, men operasjon har jeg veldig lyst til å unngå.. Da satser jeg heller på at det kan trenes opp til å bli bedre, enn så lenge. Hjelper sikkert hvis jeg rir oftere enn en dag i uken også, for det er jo ganske lite. Så skal jeg prøve å trene enda mer med knipeøvelser.

Kjedelig å skal plages med dette etter fødsel ja..:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...