Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan dette vil bli når jeg blir gravid??

Jeg har hatt migrene og spenningshodepine i 10 år nå,og de siste 5 årene har det bare gått nedover. Nå har jeg hatt det døgnet rundt de siste 2 årene.. IKKE en dag uten! Jeg klarer ikke å jobbe, er ufør. Har ikke jobbet på 2 år, er veldig mye sengeliggende, og fungerer egentlig dårlig.

Men jeg vil jo gjerne ha barn!

En ting er jo når de først er der;) Men det jeg tenker på er alle dere som plages slik med migrene/hodepine under svangerskapet!

Kan jeg virkelig bli værre???

Eller forhåpentligvis bedre??

Har også mange andre kroniske sykdommer, bl.annet multi allergiker, astma, mye store rygg plager(noen:skeiv rygg, prolaps), og kontakt eksem mot mye.

Har prøvd alt mot migrenen min, og medisiner og smertestillende har ikke effekt på meg. Det er den som hemmer meg mest.

Paracetamol er jeg allergisk mot..

Huff, gleder meg til å jeg kan være gravid,men samtidig gruer jeg meg for hvordan helsa vil være..

Jeg er 22 år

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139408720-har-daglig-migrene-og-lurer-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg ser at du har prøvd mye for din migrene og jeg har absolutt ingen fasit. Du må jo være veldig plaget siden du er ufør for det..stakkars deg. Jeg har migrene innimellom det er helt grusomt.

Men jeg hadde lyst til å fortelle deg om noe jeg akkurat har hørt om. Det er en behandling som går på noe i nakken som heter atlasen(eller atlas, beklager at jeg ikke vet eksakt hva det heter) Det skal være egen utdannelse på dette og migrene pasientr har hatt god effekt av dette fordi når atlasen i nakken blir rett(for på 80% av oss var den skjev) da kommer blodstrømningen til hodet og nervene i nakken blir bedre. Jeg vet jo ikke om du kanskje har prøvd dette men hvis du ikke har det kunne det kanskje vært verd å sjekke ut.

Lykke til

hei, det ser ut til at du er en sliter som meg, nok ikke i samme grad vi to, men jeg har og vært kjempeplaget med migrene, har leddgikt (fra jeg var 2 år) og en rygg/nakkeskade etter ei bilulykke.

Etter hefitg migreneproblemer over lang tid anbefalte min fastlege meg å gå til akupunktur. Det er noe av det smarteste jeg noen gang har gjort. Det koster litt, men hva er penger mot et liv med mindre smerter??

Jeg begynte første runde med akupunktur i november 2004, da hadde jeg så alvorlig migrene at jeg kasta opp hver dag og var sengeliggende/borte fra arbeid hver uke. i tillegg hadde jeg spenningshodepine, som et band over panna, hele tiden...

Allerede etter første behandling kunne jeg ane forbedring, høres fantastisk ut, men det er helt sant. Etter jeg starta behandling, har jeg ikke kasta opp og migrenen har holdt seg vekke med unntak av enkelte dager. Og det skal nevnes- jeg tok en 10-15 behandlinger før jeg slutta og all hodepine var borte!!!

Våren 2008 tok jeg noen behandlinger, en 10-12 behandlinger mot smerter og for å få mer energi i kroppen. Var endel plaga med leddgikta og smerter i den forbindelse. Sliter til vanlig med lite energi, daglige smerter, lite søvn og det er hardt å kombinere dette med et familieliv og aktiv på jobb. Den perioden jeg gikk på akupunktur på våren, var den perioden i mitt liv med så mye energi og lite smerter som jeg kan huske på jeg vet ikke hvor lenge! På grunn av at man endrer på energibalansen i kroppen skal man helst unngå å ta akupunktur for annet enn bekkenløsning mm om man ønsker å bli gravid/er gravid og vi har vært prøvere fra juni 08 for å få nr 2, derfor har jeg ikke tatt mer akupunktur. men vet med sikkerhet at jeg blir å ta mer akupunktur når/om jeg er ferdig med å få barn, for jeg vet at dette er noe som fungerer for meg. Er selvfølgelig ikke sikkert det funker for deg, men jeg tenker at man skal ikke la noe være uprøvd hvis man har et helsemessig dårlig liv. Men det skal og sies at det er stor forskjell på akupunktører, så vær nøye med hvem du går til og sjekk ut hva de kan og at de har vitnemål på sin kompetanse.

til slutt vil jeg ønske deg lykke til med helsa og håper du en dag får oppleve for en fantastisk opplevelse det er å være gravid og føde et barn!

Klem på veien!

Jeg var MYE plaget med migrene før jeg ble gravid. Men har ikke hatt migrene mer enn 2-3 ganger etter at jeg ble gravid :) Har hatt litt hodepine, men det å ha hodepine er jo bare behagelig i forhold til å ha migrene!!!

Ønsker deg MASSE lykke til!!

Er forresten 31+3 uker på vei nå!

Du kan bli sånn som nå, du kan bli bedre og du kan bli verre.. utrolig hva hormoner gjer med kroppen. Siden du ikkje kan ta paracetamol medisin så vil jo kanskje det verte vanskelig for det er jo noe av det einaste man kan ta av smertestillende når man er gravid. ibux ol er jo bannlyst. Har sjølv migrene, men i moderate mengder, men fekk hodepine meir el mindre kronisk i svangerskapet, og har kun kunnet ta paracet og paralgin som smertestilliende.

Men du bør jo virkelig tenke over om du har helse til å ivareta eit barn i etterkant og.... Har sjølv ein kronisk sjukdom som kan slå meg ut (ulcerøs colitt) i perioder, men har ein mann som er veldig innstilt på at det da vil bli meir på han i perioder.....

• 3 uker senere...

Tusen takk for svar:)

Huff, ja jeg vet ikke helt..

Men jeg har nokk prøvd akupunktur hos flere, ei av dem er veldig kjent for å gjøre syke folk friske.. Men det har ikke fungert på meg..

Men godt det virket hos deg da:)

Det er jo sant det,med hvordan det skal bli å ha barn når jeg er så dårlig. Det må ialefall planlegges med legene mine.

Men samtidig vil jeg jo ikke måtte leve live uten barn pga dette!

Men da må jo min samboer belage seg på at han må hjelpe til mye til tider.. Svigermor sier hun skal hjelpe meg hele tiden,men det kan jeg ikke forvente meg, og har heller ikke lyst til det.

Får bare håpe jeg blir litt bedre til slutt, så jeg også kan få et barn:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...