Lilla:) Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Jeg har en gutt på snart 7 uker. Begynte å trene denne uken. Lurer på om noen har erfaring med dette i forhold til melkeprod. Har ikke merket noe forandring, men noen sier man kan miste melka når man trener... dette vil jeg selvfølgelig ikke. Noen med erfaring og tips???
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #2 Skrevet 8. januar 2009 Spørs vel om det er lett eller beinhard trening du driver med Pass på å drikke masse(!!!!) vann så du kompenserer for det du bruker under trening samtidig som du skal ha mye for å produsere melk. Beste tipset jeg kan komme på i farten.
Makko med to små gutter Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Jeg trener ganske hardt nå (pulstrening opp mot 95%av max), har gjort det siden lillegutt var 2,5-3mnd. Har egentlig ikke merket noe forskjell på melkeprod. Drikker nok litt mer. Prøver alltid å amme rett før trening, da det er ubehagelig å trene med melkespreng.
lykketreff:-) Skrevet 8. januar 2009 #4 Skrevet 8. januar 2009 Min erfaring er at så lenge jeg drikker godt, øker melkeproduksjonen etter trening. Lurer på om dette kan ha med den økte pulsen å gjøre...? Når puls og blodtrykk øker, går "alt" litt fortere i kroppen i takt med at forbrenningen øker. Jeg trener moderat, ikke så hardt som du beskriver.
Lillepusen-78 Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Så flink du er som kom så kjapt tidlig i gang med treningen :-) Begynte i dag, jeg. Gutten min er 3 mnd.... På ammehjelpen.no står det at stram treningsbh kan redusere melkeproduksjonen noe hos enkelte, og at de som har lite melk ikke bør trene for mye løp/hopp, men heller low impact.... Jeg bruker ganske stram bh når jeg trener, men tar den av i garderoben så fort jeg er ferdig...Trodde ikke treningen i seg selv er noe problem når det gjelder melkeproduksjonen? Hva trener du? Jeg har vært på spinning i dag, men kjenner at jeg er litt skeptisk til mye hopping (som egentlig er favoritten min)..... Kan tenke meg det er ubehagelig....?
NormaJean Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 tenkte jeg skulle tipse om at cubus selger en trenings bh som kan åpnes foran, praktisk for den ammende mor;)
Lilla:) Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 9. januar 2009 Takk for råd og tips. Syns jeg merket jeg fikk mer melk etter siste trening... vet ikke om det stemmer Jeg trener ikke super hardt, det begrenser seg selv med en kropp som har hatt bekkenløsnig, og som ikke har trenet på flere mnd. hehehee. (Trener taekwondo og kick boxing.)
lille sprelle Skrevet 9. januar 2009 #8 Skrevet 9. januar 2009 vær obs på et par ting: hvis man sliter seg ut, så er det lettere å få tette melkeganger skjelettet er fremdeles "laust" etter fødsel i tillegg til at det ikke blir helt på plass igjen før etter at ammingen er ferdig. Pass derfor på bekken+ ev andre steder du har svakheter i beingrinda... jeg har ikke sjangs til å sparke ut (gjør vondt etterpå) f.eks. må også begrense i fht skigåing (9,5 mnd siden fødsel)- ikke lange ut med skikkelige fraspark
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå