Xempel Skrevet 8. januar 2009 #1 Skrevet 8. januar 2009 Jenta mi på snart 8 mnd har såvidt smakt på en skalk, jeg er så redd hun skal sette det i halsen. Hvordan begynne å gi? Hvor stor bit, hvilken type brød, pålegg. etc. Når dere gir skalk får de hele skalken, med løst brød inni, eller bare det harde? Og en bit, er det like tykk som skiva, eller bare river dere løs litt? Jeg vet jeg er overnervøs, så blir glad for tips!
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Min er et par mnd eldre og har spist brød noen uker nå. Bruker som regel en type kneip, han er ikke så overbegeistret for grovere typer :-/ Skjærer vekk alt av skorper og bryter opp "innmaten" i ca 50 øre str. biter. Må nesten bare prøve deg frem med bitstørrelsen. Min begynner å brekke seg når de blir for store. Har brukt prim, leverpostei og makrell i tomat så langt og det har glidd ned som bare søren:) En bit er like tykk som skiva og jeg gir aldri skalk. Sånn gjør vi det hos oss, sikkert mange med andre erfaringer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå